Hur håller ni ordning i hallen med 2 barn gällande kläder?
När vi kommer hem från dagis trötta,så slänger barnen ofta av sig kläderna i hallen jag undrar om ni har något tips till mig för att fålla bättre ordnig..var sak på sin plats om man säger
När vi kommer hem från dagis trötta,så slänger barnen ofta av sig kläderna i hallen jag undrar om ni har något tips till mig för att fålla bättre ordnig..var sak på sin plats om man säger
Lär barnen att hänga upp sina kläder.Och lägga sina vantar o mössa i en liten korg eller i en låda.Lika bra att lära dom de nu så man inte börjar när dom e 10 år för då e de för sent.
Jag har en plastlåda med barnens alla vantar,mössor och raggsockor mm på hatthyllan. Som de får lägga sina saker i när vi kommer hem.
Syrran har en bänk i hallen med 4 lådor. En låda för mamma, pappa, pojke A och pojke H.
Där har dom alla småsaker såsom vantar, halsduk mössa.. osv..
Dom har krokar som sitter lågt som är till för deras jackor och en som hänger högt på andra sidan dörren som är för de vuxna.
När ungarna slänger sina jackor på bänken så är det bara att man säger till dom att hänga upp de. För dom har sitt egna ställe och det är aldrig för tidigt för barnen att lära sig ta ansvar :)
jättebra råd..MERA
Mina barn (4,5 år och 1,5 år) ställer in sina skor i garderoben, när vi kommer hem. Mössor och vantar lägger de på byrån, eftersom de inte själva kan öppna lådan där sakerna ska ligga. Jackorna ger de till mig, så att jag kan hänga upp dem i garderoben.
Vi ska se över organisationen i hallen, när yngsta barnets vagn är avvecklad och inte tar upp en massa plats, så att barnen själva kan hänga upp jackor och lägga undan mössor, vantar etc.
Dom har 3 egna krokar på var sin sida om dörren så dom hänger upp jackor/byxor där. Sedan har dom varsin plast balja (mjukgummi fr rusta) däri ligger vantar/mössor. Längre in i hallen har vi en lång krokrad med "veckopåsar"
Varje söndag får dom hjälpa till o packa ner sim/fotboll kläder i rätt påse o kvällen innan lägger dom bara i en handduk. Skor i skostället.
Vi har en hängare i barnens höjd där de har varsin sida. En varsin korg där de ska lägga vantar och mössa. Skorna ska ställas på en matta på sidan. Får tjata varje dag om att de ska hänga upp allt men men
Vi har krokar i barnhöjd, dottern på snart tre kan själv hänga upp sina jacka där. Skorna står på en skohylla. Barnen har varsin korg i hallen där deras mössar, vantar mm läggs, även det gör dottern själv. Fast ibland får man påminna förstås.
Vi har krokar i barnhöjd - många krokar behövs för alla typer av ytterkläder som de behöver. Vi har två såna här som sitter bredvid varandra: http://www.designonline.se/Products/sek1/Trademark/Design+House+Stockholm/1041/Wave+h%c3%a4ngare
Sen har vi en sån här för vantar, mössor etc - en påse per familjemedlem: http://norrgavel.se/mobel/pashylla/
Skorna står i skostället (dubbla rader på översta hyllan, när de får större fötter får vi komma på någon annan lösning eftersom det då inte längre funkar med dubbla rader...)
Vi har en hängare i barnhöjd där barnen har två krokar var. Sen har vi en byrå där de har en låda var där de ska ha vantar mm.
Regnkläder ska hänga i garderoben som finns i hallen och gummistövlarna ska stå där inne.
Annars är det rensning som gäller. Se till att endast de ytterkläder som används hänger framme.
Två mattor, en i plast utanför dörren och en som suger upp vatten på insidan, detta för att stoppa sand och snö. Skohylla för skorna.
Det finns ju jätteroliga och söta barnkrokar numera. Sätt upp några
i barnhöjd och försök muta dem :) om de inte vill hänga upp
jackorna själva.
Hängare i barnhöjd precis innanför dörren + byrå med en låda/barn för vantar mm+ stor skomatta. Enkelt och smidigt för alla.