Inlägg från: Merkuríus |Visa alla inlägg
  • Merkuríus

Bilder på era Akvarium:)

Provar på och gör en ny tråd med bilder våra Akvarium då inte alla verkar förstå tråden med era tankar eller så är det inte många på familjeliv som har akvariumTungan ute , vore väldigt kul att se hur era akvarium ser ut stora som små.

Just nu håller jag på att starta upp ett 240liters akvarium ska köpa växter idag tänkte jag och sen slänger ja upp lite bilder, men börja ni så ja kan få lite mer ideer på inredning o fiskar allt är välkommetDrömmer  

• Svar på tråden Bilder på era Akvarium:)
  • Merkuríus

Har inte hunnit köpa växter än får ta det i helgen men här är vad ja fått upp hittintills:)
  • Merkuríus
    Takex skrev 2011-11-05 18:26:45 följande:
    Nej men vänta, har du saltvatten? :O

Haha nopp men ser ut som det va;)
  • Merkuríus

Jag funderade idag på riktigt färgglada guppys jag har en 8månader son och ska få en till i januari/februari och barn tycker om sånt som rör sig mycket, problemet med guppys är bara att dom förökar sig så fort:P

Har köpt lite växter idag och lagt i, ska köpa mer men det var ganska utsålt antar för det e slutet av veckan:P, finns flera zoobutiker här men bara denns som är riktigt fräsh o vill ju bara ha fräsha växterTungan ute    

• Merkuríus
    wenger skrev 2011-11-05 19:53:28 följande:
    Snyggt måste ta bild på mitt med :). Kör växter, räkor och rasborer nu :)

Räkor dom e fett coola, speciellt dom i saltvatten dom e så färgglada kankse inte heter räkor i salt men dom ser ut som knallröda räkor:P
  • Merkuríus
    Takex skrev 2011-11-05 19:54:15 följande:
    Ja det gör ju det, haha, afrikanska ciklider kanske skulle kunna vara något för dig då!

Ciklider e så vackra men så bökiga:P
  • Merkuríus
    Takex skrev 2011-11-05 20:27:43 följande:
    Det blev lite pricken över I:et med det gröna där! Bästa med växter är att dom förökar sig, jag köpte inte så många utan låter dom bara växa och sen när jag trimmar så får jag fler. Det är skitsmidigt.

Guppys är fina men ja, dom är duktiga på att göra bebisar.. Då kan man ju köpa mindre och sen få mer ;D Kardinal tetror kanske kan vara något också om det är så små fiskar du vill ha. Eftersom du har så stort så skulle du kunna ha ett riktigt fint stim av kardinals eller neon tetror. 
    Men haha va smart klart ja kan dela på växterna det tänkte ja inte på hehe:P ah ett stim vore coolt:)
  • Merkuríus
    Takex skrev 2011-11-05 20:40:50 följande:
    Det är toppen :) Men det är najs att ha lite växter i början för man måste ju vänta på att dom växer.

Jag klickade hem en ny tank idag på 115L tror jag, hittade en så grymt bra deal att det bara fick lov att bli så, haha. Men nu måste jag vänta tills onsdag på att få det tack vare det där dumma jobbet man måste ha för att betala för kalaset. Usch va vänta suger!

Haha:P min man har förhandsbokat ett spel som kommer ut om exakt 6 dagar, han har tjatat/tjatar dygnet runt i över en månad han vet hur du känner haha:P;) själv längtar jag till fiskarna och julafton:P, har även satt upp julgranen;) kunde inte vänta haha.....

Men va nice med ett till akvarium så du ska ha 2st nu? 
  • Merkuríus
    Takex skrev 2011-11-06 12:36:47 följande:
    TES; SKYRIM?!

Det hade egentligen kunnat komma imorgon men jag måste ju ha en massa tid till att sätta upp det så då blir det extra surt! Bästa med att vara vuxen är att man oftast inte behöver vänta så mycket :D Eller hur ;D

Nej jag tar ner min Display tank och sätter upp den nya istället sen säljer jag nog det jag har nu. Jag bor i Japan så vi har absolut noll plats, jag var tvungen att beställa special tank som inte blir bredare utan bara längre och högre annars kommer vi inte kunna gå förbi det och tanken står i köket så det blir svårt då. Mitt nu är bara på 60L och det är alldeles för litet för mina Skalarer och min måste-ha-mer-fisk sjukdom som jag dragit på mig. 
    I Japan coolt min mans bästa kompis älskar japan och brukar åka dit 1gång om året, hur kommer det sig att du bor där?
  • Merkuríus
    Takex skrev 2011-11-09 06:01:48 följande:
    Nu kommer mitt akvariumt när som helst inom de närmaste två timmarna! Jag är så uppspelt!
    Va coolt skicka lite bilder sen:):):), jobbar du eller pluggar du i japan?
  • Merkuríus
    Takex skrev 2011-11-09 19:56:16 följande:
    Nu är den nya tanken uppe! Det tog runt 9 timmar och nu är jag helt slut! Men bebisarna verkar digga det starkt, det känns helt enormt, haha, filtret är SÅ STORT.

Det var rena turen att min aquarium soil i alla fall kunde täcka hela botten men jag måste ta och bestämma mig inom de närmsta dagarna hur jag vill ha det där inne och ha i antagligen gravel eller sand. Har fått tag på lite cool svart sand så det skulle nog mina Corycats digga :D

Skitsnyggt!
  • Merkuríus
    Den allsmäktige skrev 2011-11-11 21:12:18 följande:

Lite halvtaskiga bilder. Men här är mitt akvarium och mina inneboende.
    Va coolt jättefint:), va e det för grodor?
  • Merkuríus
    Takex skrev 2011-11-13 16:15:55 följande:
    Har har lite halvångest med min tank just nu. Jag avskyr att inte veta vad jag vill. Jag har särat på alla växterna så att dom kan lägga på sig lite, jag hade nog för tanken innan men nu har jag mer yta så det blev liksom en fjuttig buske bara av allt så jag måste få fram lite mer. Jag har både sjöbotten grus (lite gråaktig) och svart sand men vet inte hur jag ska lägga ut det. Just nu har jag bara soil till plantorna. Den är väldigt ball i sig, brun och fin men deras smuts syns så tydligt och den är väldigt lätt så det är svårt att dammsuga den. Vill ha ett lager över. Usch vad allt ska vara jobbigt :P

Mjo här är akvariumet dimmit har tagit bort växterna då ja tror det var algblomning men ja vet inte sen har ja tagit bort det vita filtret börjar smått klarna upp annars vet ja inte vad det e som e för fel finns det några vägter som inte blommar så vattnet blir skit, så jävla trött vill bara det ska vara klart o se fint ut....
  • Merkuríus
    Den allsmäktige skrev 2011-11-13 18:21:51 följande:
    Merkurius, står akvariet i solljus? Hur länge har ni lampan tänd?

har lampan tänd från 8-20 typ står brevid ett fönster så det lyser ju dagsljus på det e det sol har ja persiennerna nere.
  • Merkuríus
    Den allsmäktige skrev 2011-11-13 21:11:34 följande:
    Ok, pröva kortare längd på lampan. Jag har märkt ökad algbildning nu när akvariet står framför ett fönster. :)

Det ska ja göra:)
  • Merkuríus
    Takex skrev 2011-11-14 05:01:04 följande:

Vilken typ av alge är det? Hur många gånger i timmen orkar filtret vända på vattnet? 

Ingen aning måste kolla upp det där, den där pumpen verkar fett keff, läst litet på nätet och inte alla som e så nöjda med det får titta närmare på det där.
  • Merkuríus
    Takex skrev 2011-11-14 07:13:47 följande:
    Alger tar ju ett tag så det kan ju bara vara ett dåligt filter..

Titta i manualen om det står hur många liter per minut alt. per timme som den pumpar igenom filtret.

Det är ett juwel 240l akvarium orkar fan inte läsa igenom skiten hahaha:P
  • Merkuríus
    Takex skrev 2012-02-14 17:52:21 följande:
    Rockpotäten - jag bor i Japan så jag vet inte om du kan få tag i samma märke men det är en Gex akvariehylla. Den är klockren, vi har fotoalbum och grejer där i!

Länge sen:) hur går det med ditt akvarium?
  • Merkuríus
    Takex skrev 2012-11-08 20:36:28 följande:
    Gud man har ju knappt tid att andas när man får barn! Än mindre att ta bilder på sina älskade fiskar som man med nöd och näppe hinner ta hand om :P

Här är mitt senaste tillskott:

Äntligen har jag en diskus (ja det blev i slutändan bara en) som simmar ihop med Milian, min Skalar, det var inte alls meningen att det bara skulle vara dom två men dom trivs så otroligt bra ihop att det inte finns någon anledning att ändra på det. Så nu får dom ha hela akvariet för sig själva!

Jättefin!, haha andas ne ja vet o ja har en på snart 1år och en på snart 2år hehe så ja vet..
Svar på tråden Bilder på era Akvarium:)