Inlägg från: EmmaKristina |Visa alla inlägg
  • EmmaKristina

Jobba på förskola/dagis utan utbildning??

Är det någon som har nån aning om ifall man kan få jobb på förskola/dagis utan någon utbildning? Eller måste man vara utbildad? I så fall - vad är det för utbildning som krävs?

• Svar på tråden Jobba på förskola/dagis utan utbildning??
  • EmmaKristina

Hur känner ni som är föräldrar idag i frågan? Tycker ni att det känns okej att någon utan utbildning tar hand om ert barn?

• EmmaKristina
    reb80 skrev 2011-11-04 21:25:02 följande:
    Jobbar som vikarie inom barnomsorgen. Jag har ingen Utbildning men anser att jag har erfarenhet. Håll i er nu jag jobbar oxå inom särskolan och fick Där förhöjd lön då min chef ansåg att det inte alltid är Utbildningen som avgör om man passar eller inte. Vissa har Bara det. Men nu är jag inte 20 och nyss gått ut skolan.
    Vad är det som säger att någon som är 20 skulle vara mindre lämpad bara för att man precis gått ur skolan? Man kan ha enormt mycket erfarenhet av barn även som 20åring med småsyskon, syskonbarn, kusiner, barnvaktsjobb, praktikplatser, praoplatser och allt vad som finns. Sedan finns det de 20åringar som är väldigt mogna för sin ålder och kan ta ett enormt stort ansvar och vara riktigt duktiga även om de är just 20 år och inte 30. Tycker det är fel att döma personer efter ålder, det är personlighet och vad man kan som är det väsentliga. Sedan är det självklart att man har mer livserfarenhet ju äldre man är, men det betyder inte att man är olämplig för att man är ung.
  • EmmaKristina
    Marinero skrev 2011-11-04 21:32:20 följande: