• ominte

Hur f*n hittar jag filtret på min tvättmaskin??

Min tvättmaskin har slutat pumpa ur vatten och centrifugera. Mitt sista hopp lägger jag på att det är en rengöring av filtret som behövs. Har aldrig gjort rent det sen jag flyttade hit för att jag har aldrig hittat det.

Det är en electrolux och jag har letat på hela internet efter en bruksanvisning men nej, det finns ingenstans. Nog MÅSTE det väl finnas filter på ALLA maskiner? Den är anske en 5 - 7 år gammal.

Har letat överallt på maskinen men hittar inte. Kanske någon kan hinta var jag kan leta mer ??

• Svar på tråden Hur f*n hittar jag filtret på min tvättmaskin??
  • Purpurbräcka

Ofta är det väl en liten lucka framtill på maskinen.

• Purpurbräcka

Har du förresten provat att söka efter manualen här?

• ominte

Finns ingen lucka nånstans Har tom vänt maskinen uppochner

• ominte
    Purpurbräcka skrev 2011-11-05 15:30:01 följande:
    Har du förresten provat att söka efter manualen här?
    japp, den kommer inte fram där
  • Frontline

Vad heter tvättmaskinen mer en electrolux

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • ominte
    Frontline skrev 2011-11-05 15:40:50 följande:
    Vad heter tvättmaskinen mer en electrolux
    ew 920
  • ominte
    Purpurbräcka skrev 2011-11-05 16:08:24 följande:
    www.electrolux-ui.com/1998/124/974780sv.pdf

Tydligen har den en självrensande avloppspump.
    Åh tack., hur 17 hittade du den? Jag och mannen har sökt som galningar på nätet utan framång.
    På sid 12 står det att man kan rensa tilloppslangens filter om den tar lång tid på sig att fylla på med vatten. Detär ju inte det som är problemet dock. Kanske ska inse att maskinen är paj
  • Purpurbräcka
    ominte skrev 2011-11-05 16:19:16 följande:
    Åh tack., hur 17 hittade du den? Jag och mannen har sökt som galningar på nätet utan framång.
    På sid 12 står det att man kan rensa tilloppslangens filter om den tar lång tid på sig att fylla på med vatten. Detär ju inte det som är problemet dock. Kanske ska inse att maskinen är paj

Jag såg att de andra modellernas namn var skrivna utan mellanslag så jag testade det.

Tråkigt bara att det inte kunde hjälpa dig att få ordning på maskinen!
  • LillaEmlaan

Vad glad jag är att jag hittade denna tråd !
    Höll på att bli galen på min maskin då den ibland luktar konstigt och jag hade inte en aning om vart filtret satt eller hur det såg ut !
    Nu vet jag och jag ska göra rent maskinen på en gång !

(Har dock en Electrolux EWW1400) ^^

TACK !!Solig

Svar på tråden Hur f*n hittar jag filtret på min tvättmaskin??