• Jania

10 dagar kvar

Den femtonde November ska pappren vara inskickade till Skatteverket...
    Jag har alltid svårt när det finns mycket att välja på. Det här med namn är inget undantag och varje gång jag tycker att jag bestämt mig blir jag orolig att jag valt "fel". Då börjar jag prova alla namn på nytt. Inte bra Rynkar på näsan

Nu vill jag veta vilket namn andra föredrar.
    Flickan har nu mörkt hår och kommer troligen ha mörkt, lockigt hår med koppargläns. Ögonfärgen är inte klar, troligen kommer den bli åt det blå eller grönmelerade hållet. Hon är pigg och glad men väldigt lugn och snäll.
    Väldigt svårt att ge en bild av hennes personlighet, men det var ju i alla fall några ord Glad

Liten blir stor......hoppas hoppas hoppas allt går bra
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 10 dagar kvar
  • fluu

Tycker att Tuva,Klara,Ellen passar lika bra. Röstade på Klara eftersom hon är lite lik en Klara jag känner.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Rosenöga

Jag tycker alla dina förslag är bra men röstade på Klara eftersom det är ett av mina favoritnamn. Ser att de flesta valt Klara. Men gå på det du och hennes pappa gillar mest. Tänk på efternamnet också. Det är bra om det blir fint ihop.

Har du inte testat att kalla henne de olika namnen några dagar på prov. Nu börjar tiden bli knapp, annars kunde du testat varje namn under en vecka för att känna vad som blir bäst.

• Thaleya

Tycker hon ser ut som en Tuva, eller mest iaf av de namnet du hade.

Finaste namnet är Evelina!, men hon är inte superlik en evelina.

• Jania

Provar ett namn per dag här nu...i alla fall jag, sambon var inte lika pigg på idén :-P

Liten blir stor......hoppas hoppas hoppas allt går bra
  • Lyckoprinsessan

Hillevi är coolt och ovanligt

• SannaM

Röstade på Tuva, men tycker att även Ellen, Klara och Hillevi kan passa.

När vi valde namn till vår son som är två månader bara tog vi det namnet som vi gillade bäst, även om jag inte från första början tyckte att han "såg ut" som en Adrian (som han heter). Men nu heter han ju det, och därför ser han ut som en sån

Svar på tråden 10 dagar kvar