Plugga utan studiemedel
Jag behöver ett litet ekonomiskt tips!
Jag och min man har två barn och vi bor i en villa och har det väldigt bra ekonomiskt. Både jag och mannen har akademisk utbildning och bra löner utifrån vår utbildning och vår arbetslivserfarenhet. Jag har en lite "högre" tjänst än min man och tjänar också mer än honom även om vi ligger ganska lika i lön.
Jag trivs dock inte alls med mitt jobb eller det jag gör (jobbar som projektledare inom IT) utan jag drömmer om att jobba med något inom hälsa och friskvård, t.ex. sjukgymnast. Jag funderar nu fram och tillbaka om vi har råd att jag börjar plugga. Utbildningen är 3 år lång och eftersom jag har läst en hel del på universitetet har jag bara en termin studiemedel kvar, det betyder alltså att jag har 2.5 år utan studiemedel. Vår livssituation gör att vi inte klarar oss på bara min mans lön utan jag måste ha någon liten inkomst för att det ska gå runt. Vi är inte beredda att flytta från vårt hus, då jobbar jag hellre kvar där jag är idag.
Nu vill jag få in era tips på hur jag kan få in lite pengar när jag pluggar. Jag kan självklart ta något slags extrajobb men jag vill helst inte vara borta alltför mycket för familjen för mina barn är små och jag vill träffa dem mycket.
Tacksam för alla tips!