• Superhero

Tips om potträning

byt taktik o potträna den yngre ist? omvänd psykologi. två är en underbar pottålder (tycker jag, men jag har bara flickor). hyfsat kommunikativa, förstår mycket, men det där med misslyckanden, skam och krav från päronen har dom inte riktigt hajjat än.
    o jobba med den störres avundsjuka. oj värst vilket hurrande från toan. jag kan minsann också!

låt dom inte se det som att dom är UTAN något utan att dom får ha nåt speciellt ist. jag skulle aldrig fråga ett barn om den vill ta bort nåt, mer om den vill ha nåt snyggt på sig. superkul att få sitta o välja mellan olika fina och få skryta om att man minsann har blommiga underkläder idag!

vi håller på med vår lilla. jag är neutral till om hon vill ha blöja. okej hon får om hon vill för jag vill inte att det ska bli nåt neg att man inte får. även av den anledningen att hon är ännu inte helt bekväm med att bajsa på potta/toa. men oj så vi leker och hurrar och pysslar med trosor och viker och lägger själv i lådan när dom är tvättade osv.

Svar på tråden Tips om potträning