inflammation i höfterna i snart ett år..va ska jag göra?
Jag har sen snart ett år tillbaka trochanterit i båda mina höfter. Det gör fruktansvärt ont. smärtan sitter mest på utsidan av höfterna och ner över låren. Jag fick detta som en följd av ett svårt diskbråck som gjorde att jag inte kunde använda ryggen alls utan var tvungen att lyfta med höfterna och gå ner på huk hela tiden........
Jag opererade ryggen akut i april och även om min rygg ändå inte är helt bra, så är den bättre......
Men mina höfter fortsätter att krångla.....det var nästan helt bra ett par veckor efter semestern, men nu har det eskalerat igen....
jag sover jättedåligt, vaknar hela tiden och måste byta ställning pga värken.
Jag fick i början 2 kortisoninjektioner rakt in i höfterna, dessa hjälpte till en viss del, men tog inte bort inflammationen så att den ju snart blev värre igen.......
Jag har gått på ipren+pamol i mer än ett halvår nu, mest på kvällstid för att ens kunna sova ngt.......
jag har gått på sjukgymnastik, men det hjälper inte mer än att stretchingen lindrar lite för stunden......
nu ska jag gå på akupunktur........kan det hjälpa?
Va ska jag ta mig till.........jag är rädd att jag inte kommer kunna bli av med detta......
borde jag försöka få en MR för atat se om nåt annat är fel kanske??
Usch , e så trött på att ha ont-.................