• Borttagen användare

hur sensuell är du?

Gör testet innan du svarar på omröstningen!
    http://psychologytoday.tests.psychtests.com/take_test.php?idRegTest=1327

(Testet är på engelska).

Sensualism
    (av lat. sensus "sinne") är en filosofisk term med flera betydelser:

Inom kunskapsteorin är sensualismen en radikal form av empirism, som innebär uppfattningen att all kunskap härrör från sinnesförnimmelser och perception. Sensualism syftar inom estetiken på det förhållande att ett konstnärligt verk – en målning, en film eller litteratur – kan skapa sinnlig respons.[källa behövs] Inom etiken är sensualism en synonym för hedonismen, som hävdar att den sinnliga njutningen är det högsta värdet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur sensuell är du?
  • Borttagen användare

Att de pratar med sensuella röster , ska förföra män osv. Även eskortfirmor eller liknande, massage med lite mer "krydda".

• brünnhilde
    Borttagen användare skrev 2011-11-06 15:33:22 följande:
    Jaha, min tanke for åt telefon-sex hållet och sälja sex. Inte för att jag tänker det själv om sensuella människor men kan tänka mig att många andra kopplar det så.
    Nu var ju frågan kring sensualism... Inte "seXualism". Behöver inte ha med varandra att göra alls faktiskt...
    Gör folk den kopplingen är det nog mest synd om dem.
  • brünnhilde
    Borttagen användare skrev 2011-11-06 15:33:22 följande:
    Jaha, min tanke for åt telefon-sex hållet och sälja sex. Inte för att jag tänker det själv om sensuella människor men kan tänka mig att många andra kopplar det så.
    Min bransch är lite mer åt 8 års universitetsstudier....
  • Apocalypso

Fick 87 poäng, njuter av dofter, synintryck, beröring, ljud, nuet ... synd om de som inte kan njuta utan att det är sex inblandat. Skål

Only weak men fear strong women!
  • brünnhilde
    Apocalypso skrev 2011-11-06 15:40:24 följande:
    Fick 87 poäng, njuter av dofter, synintryck, beröring, ljud, nuet ... synd om de som inte kan njuta utan att det är sex inblandat. Skål
  • Borttagen användare
    brünnhilde skrev 2011-11-06 15:37:08 följande:
    Nu var ju frågan kring sensualism... Inte "seXualism". Behöver inte ha med varandra att göra alls faktiskt...
    Gör folk den kopplingen är det nog mest synd om dem.
    Ja tänker väl på mer på reklamer man kan höra på tv eller liknande t ex "vill du också prata med sensuella kvinnor..."

De vill få det att låta som något vackert.. Lite hemlighetsfulla för att täcka för det som det egentligen handlar om. 

Men ja, det låter ju nästan som en förolämpning när jag skrev det här och det var det ju inte tänkt som, tänkte inte du jobbade som det. Haha.
  • La Lola
    Jag tycker jag njuter jättemycket av sånt men fick ändå bara 35 poäng....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Borttagen användare
    Vi fick samma!
Svar på tråden hur sensuell är du?