• Rose Minnie

Tycker du man är en sämre mamma?

Tycker du att man är en sämre mamma om man väljer att inseminera sig själv när man lever ensam utan partner?

Även om man är...
    Kärleksfull, En bra förebild, Har bra betalt, Välutbildad, Bor i villa, Har en bra relation till släkten etc.? 
    Dvs det enda som "saknas" är mannen. Barnens pappa.  
    Paul och Juliette
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du man är en sämre mamma?
  • Rose Minnie
    Linda1976 skrev 2011-11-06 15:31:45 följande:
    Nej. Men jag förstår inte vad villa har med saken. Är det viktigt?
    Självklart inte Glad
    Bostad över huvudtaget. Jag skrev villa för att jag hade villa. Men det går självklart lika bra med en lägenhet
    Paul och Juliette <3
  • myy

Man är ju inte en sämre mamma, men visst är det tryggare om man är (minst) två föräldrar om det värsta skulle hända.
    Fast hellre en förmögen (med förmåga) än två oförmögna föräldrar.  

• Cloudberry

Nej.

Däremot är risken att bli en sämre mamma större om man är över 40 år eller under 20 år när man får barn.

• Rhoda Horswunce

Nej. Men jag tror att det ar battre for barnet att ha tva narvarande foraldrar an att bara ha en.

• Rose Minnie
    Rhoda Horswunce skrev 2011-11-06 17:34:06 följande:
    Nej. Men jag tror att det ar battre for barnet att ha tva narvarande foraldrar an att bara ha en.
    Fast varför är det så? 
    Jag älskar mina barn och min familj älskar dem. Vi har alltid ställt upp för dem och dem vet att om något skulle hända eller om dem behöver någon att prata med så har dom mig, mina syskon och mina föräldrar.
    Är det inte lika bra att ha morbröder, mostrar och morföräldrar som alltid finns där och alltid finns där? 
    Måste det alltid vara bättre med en fader än andra släktingar? 
    Paul och Juliette <3
  • Rose Minnie
    Rose Minnie skrev 2011-11-06 18:26:19 följande:
    Fast varför är det så? 
    Jag älskar mina barn och min familj älskar dem. Vi har alltid ställt upp för dem och dem vet att om något skulle hända eller om dem behöver någon att prata med så har dom mig, mina syskon och mina föräldrar.
    Är det inte lika bra att ha morbröder, mostrar och morföräldrar som alltid finns där och alltid finns där
    Måste det alltid vara bättre med en fader än andra släktingar? 
    Som alltid finns där och som alltid ställer upp
    Paul och Juliette <3
  • Eisa

Nu är jag som ensamstående mamma inte helt opartisk i frågan men självklart är man inte en sämre mamma för det!

I vårt liv fattas inte ens en pappa. Han har aldrig varit där och således finns inte heller nån tom plats. Sonen är 3,5 år och har aldrig frågat efter sin pappa. Jag har tagit upp det några gånger men han bryr sig inte nämnvärt.

• myy

Vi skrev inte "fader", utan föräldrar. Alltså en eller flera vuxna som tillsammans med dig beslutar om att sätta barn till världen och sedan alltid sätta dem främst. Jag känner ju inte till dig och din familj, men generellt kan man nog anta att de flesta sätter sina egna barn före sina syskonbarn och att mor- och farföräldrar troligtvis inte kommer att orka dra ett lika stort lass som barnets föräldrar.

Jag tror inte alls att föräldrafigurerna behöver vara av bägge könen, men de måste prioritera det aktuella barnet framför andras barn. Ungefär. 

• Nina 566

Nej. självklart är man inte det. Dagens familjer är ju en salig blandning av plastmammor, pappor och pappor, och mammor och mammor samt ensamstående  och så finns det ju några kärnfamiljer såklart.

Det viktigaste är att det finns kärlek i hemmet.

Svar på tråden Tycker du man är en sämre mamma?