Inlägg från: hallencreutz89 |Visa alla inlägg
  • hallencreutz89

Ok att Hänga ut dömda pedofiler på internet?

Nej. Pedofilerna har för det första anhöriga. Dessutom så ska man se efter sina barn oavsett om man har en pedofil i området eller inte, det enda en sån lista kan göra är möjligtvis att vagga in folk i en falsk trygghet för de tror de vet vilka som är pedofiler då och det finns ju många icke-dömda. Dessutom kan det bli värsta häxjakten av det vilket jag inte heller ser några fördelar med. Och så tycker jag det går helt emot det svenska rättssystemet och allt vad sekretess och integritet heter

• hallencreutz89
    Jakkolina skrev 2011-11-06 22:40:25 följande:
    Tycker att alla som begått ett våldsbrott mot en annan människa ska hängas upp o ner på ett torg,men på nätet går också bra....der ingen anledning till att man inte skulle få reda på om man bor granne med en pedofil.
    Ingen tror väl att dom dömda är dom enda,men man får en chans att skydda sig mot en av dom i alla fall
    Själv tänker jag skydda mina barn från eventuell pedofili oavsett om jag vet om någon är straffad eller inte
  • hallencreutz89

Men alltså vad skulle bli bättre av att man hänger ut dem på nätet? Vad skulle ni som är för det göra annorlunda som ni inte redan gör om ni fick veta att er granne var en dömd pedofil?

Svar på tråden Ok att Hänga ut dömda pedofiler på internet?