• PHofie

Min man vill inte ha fler barn

Hej! 

Jag har ett problem som är väldigt stort för mig. Jag är gift och har ett barn som är 16 månader. Innan jag och min man fick vår son var vi överens om att vi skulle ha många barn. Det har alltid varit min dröm och min man var väl medveten om det. Nu sen vi fått ett barn har han ändrat sig. Han vill tycker att det tar för mycket tid och vill hinna med annat än att bara vara pappa därför vill han inte ha fler barn. Han säger att han kanske ändrar sig men just nu är det ett definitivt nej. Jag är själv ensambarn och vill att min son ska få chansen att ha syskon, jag tror att det är väldigt bra och kul och viktigt. Men framför allt är det mitt livs dröm att ha flera barn. Men jag älskar fortfarande min man och tanken på att bryta med honom gör mig förkrossad.

Min fråga är då om du har några tips på hur man kan "lösa" det här? Är det vanligt att man känner att det tagit mycket kraft och energi med barn medan dom är små och att man sen ändå blir sugen? Eller är det ovanligt att man blir oense om sånt här? Jag har börjat må väldigt dåligt, illamående och trötthet (är inte gravid), och jag har varit hos läkare och dom hittar inga fel så nu är min gissning att jag mår psykiskt dåligt och att detta är en del av det. Och jag har ingen aning om hur jag ska tänka för att kunna må bättre.

Tacksam för snabbt svar.  

Svar på tråden Min man vill inte ha fler barn