Varför vill jag inte oftare?
Är en gift kvinna på 40+. Jag har betydligt lägre lust än vad min man har som vill ha sex oftare än vad jag vill. han tycker det är trist att jag inte vill mer och vill gärna dessutom att vi skall testa nya saker.Vi har sex 1-2 gånger i månaden. Min man (som allra helst skulle ha sex varje dag om han fick) tycker att 2-3 gånger i veckan vore mer lagom. Men jag har inte alls lust eller tycker jag har tid att ha sex så ofta. Vi har lite olika sov vanor (jag måste upp väldigt tidigt) så jag tycker det är svårt att hitta tillfällen när jag har lust och det finns tid.
Att "ställa upp" känns fel och min man vill inte det heller. Säger att har jag inte lust så avstår han hellre.
Vet inte riktigt vad det är som gör att jag inte har mer lust. Är attraherad av min man och tycker han är en bra älskare. Men det är kanske något som är fel som jag inte tänker på medvetet eller så är det fel på mig. Ofta kan man komma på sånt när man pratar med andra, men det här vill jag inte diskutera med folk jag känner. Ni kanske kan hjälpa?
- Min man visar att han är tänd på mig. Säger att jag är snygg.Känns underbart att han efter alla dessa år fortfarande kan tycka det.
- Han kysser och kramar mig ofta. Betydligt mer än andr a män jag varit med. Det gillar jag men det kan bli lite för mycket av det. Stoppar man inte honom så blir han snabbt väldigt kåt. Känns lite som att han är bara ute efter sex när han kysser mig. Fast å andra sidan gör han det även när jag har mens.
- Tar mycket på mig. Har svårt att hålla sina fingrar borta från min rumpa. Typ han smyger upp bakifrån kysser mig i nacken och smeker min rumpa. Tycker det är mysigt, men han gör det typ flera gånger per dag.
- Får nästan alltid orgasm när vi har sex och tycker det är riktigt skönt de gånger vi har sex.
- Han vet vad han gör i sängen. Fantastiskt bra på att smeka mig och gör mig kåt snabbt. Hans fingrar hittar alltid exakt rätt. Bättre än jag sjäv till och med.Tar ofta inte lång stund förrän jag vill att han kommer in i mig.
- Han är väldigt mån om att jag skall njuta. Han verkar verkligen gilla att smeka och slicka mig (vill göra det oftare än jag. Tycker det är skönt men vill känna mig fräsch + hans fingrar räckker mer än väl). Hanhar även föreslagit att den här gången skall han bara smeka mig utan att sätta på. Brukar inte bli så för jag vill ha honom i mig. Ändå tänker jag ofta "han vill ha mig bara för sin egen njutning". Varför tänker jag så?
- Han tycker jag är tråkig för att jag inte har några fantasier eller att jag vill testa något annat. Men jag är fullt nöjd med det vi gör. Måste sex krånglas till?
- Han är väldigt sexfixerad. Vill ha sex ofta. Talar gärna om sex. Mycket sexuella anspelningar. Tycker det är påfrestande.
- Han tar alltid initiativ till sex. Han tycker jag är trist som aldrig tar initiativ. Svårt att göra när han alltid är "på". Fast skall jag vara ärlig hade det nog inte hänt så mycket annars. Jag är sån att jag inte (till skillnad från honom) går och är kåt. Behöver bli förförd. Fast en gång var jag så där vansinnigt kåt att det värkte i underlivet och i princip våldtog honom. Han var lycklig i veckor efter det . Men sällan det är så.
- Är attraherad av honom och tycker han är en bra make och pappa till barnen. Tar ansvar i hemmet och gillar verkligen när han tar tag i saker och driver dem. Vilket jag ofta säger till honom.
- Han är lite krävande med att få bekräftelse. Typ "tycket det du det var skönt?" (jag fick ju orgasm vad trodde du). "Du tycker inte vi har bra sex därför du inte vill oftare" etc. vad skall man säga för han skall vara nöjd? Jag tycker ju det är skönt. Det är inte att han är osäker på sig själv eller sin förmåga som älskare. Han är nog helt övertygad om att han är en bra älskare (vilket jag också tycker). Undrar om det kanske är så att han tänder lite på att jag säger det är skönt, att han är fantastisk i sängen och liknande.
- Han säger att det är skönt att ha sex med mig. men känns ändå som han är missnöjd. Att han tycker vårt sex är tråkigt. Att han är missnöjd med att jag inte ger honom avsugningar (det vet jag han är).
Min man brukar skoja(?) om att "Det finns många kvinnor som skulle vara överlycklig att ha en man som jag" och att jag är otacksam. Är jag det tycker ni?
Är rädd att han skall tröttna på mig.