• lenalarsson69

Förslag på skolresa?

Hej!

Min son går ut sjätte klass nu i vår och de vill gärna åka på en skolresa som avslutning.
    Jag har tagit på mig rollen som samordnare för detta och funderar på vilka alternativ som finns.
    Eleverna vill gärna åka till en större stad och Göteborg med Liseberg har kommit upp på förslag.
    Undrar därför om det finns någon här som har erfarenhet av en skolresa till Göteborg?

Hälsar
    Lena L

• Svar på tråden Förslag på skolresa?
  • Fiona3

Hej Lena

såg din tråd och bara måste berätta om min sons skolresa till Göteborg som vi gjorde i maj nu i år. Skolan har under många år åkt med "Skolresan till Göteborg", men nu var det första gången som någon av mina barn var med.

Det var helt fantastiskt. Fram för allt arrangemanget, upplevelserna och boendet. Vi valde hotell och fick bo på Gothia Towers mitt emot Liseberg. Så bra! Mina starkaste rekommendationer....

kram Fiona

• lenalarsson69

Tack för ett snabbt svar.
    Skolresan till Göteborg låter som ett bra alternativ, är inne på deras hemsida och tittar nu.
    Att få bo på Gothia Towers hade nog vår son och hans kompisar älskat :)
    Fick ni välja hotell själva då eller fick ni ett tilldelat?
    Vilka andra aktiviteter gjorde ni förutom Liseberg?

• gullican

Blir det Göteborg så är ju ett besök på Universeum nästan ett måste

• englaokevin

hej!
    jag har själv inte varit i göteborg på skolresa men min lillebrors klass häruppifrån åkte ner till göteborg i våras på skolresa. det fanns något färdigt paket som de bokade som deras skola hade gjort flera år i rad. de gick en hel dag på liseberg och sen bodde de på ett vandrarhem ganska nära liseberg sa han. han var iallafall jätte nöjd!!
    /mvh engla

• Fiona3

Hej igen

Vi blev faktiskt tipsade av bokningspersonalen att vi kunde önska vilket hotell vi ville bo på. Det tror man ju inte att man ska få bo så bra när man åker på skolresa. "Skolresan" verkar dock ha många fina hotell mitt i centrala Göteborg!

Klassen ville ju verkligen gå på Liseberg, det var ju det alla såg fram emot. Men jag tror att de hade lika kul på de andra aktiviteterna. Universeum var ju grymt. Har ni varit där innan? Med hajtunnel, och regnskog inomhus där apor klättrar runt. De bokade lunch åt oss på Universeum oxå.

Sedan så ville barnen spela laserdome, och de var så trötta, men nöjda efterår. Sedan åkte vi Paddan en dag. Eleverna var skeptiska först, men bara innan vi klivit ombord. De var häftigt att åka ut i hamnen i denna lilla båt och åka brevid stora stenalinebåten.

Ser du sidan med alla aktiviteterna, annars så har du länk här.

Kram

Fiona

• lenalarsson69

Hej igen,

Det låter som att paketlösningen på www.goteborg.com/skolresan vore ett bra alternativ för vår sons klass, särskild då jag som samordnare då endast behöver boka :)
    Universeum ska vi se till att boka in i så fall, har hört gott om det museet, och det vore bra om eleverna inte bara gick på Liseberg utan faktiskt också lärde sig något,sas. Hör gärna av er med fler förslag ¨på vad vi skulle kunna göra i Göteborg!

• lenalarsson69

Hej Fiona!
    Då har vi kikat på samma hemsida, vad roligt.
    Vad bra att ni har goda erfarenheter från att åka med Skolresan till Göteborg för jag tycker att det verkar väldigt smidigt och bra. Ska ha en klassmöte med de andra inblandade föräldrarna på onsdag och ska då föreslå detta alternativet, faktiskt.

Universeum har jag inte varit på men dit skulle jag önska att vi gick och Paddan-båten har man ju hört talas om tidigare. Den skulle säkert ungarna gilla. Laserdome, vad är det?

• Fiona3

Laserdome är ett slags spel med laserpistoler, inget våldsamt. Jag själv var inte med på detta. men det verkade vara uppskattat av de som deltog. Min son orkade inte prata så mycket när de kom tillbaka....

vad kul att du tycker att det låter bra. Min son tjatar redan om att åka tillbaka och gå på Liseberg. Få se om vi bor på Gothia, det verkar inte vara lika billigt om man bokar på egen hand...

Kram

• lenalarsson69

Ha ha, det spelet låter som något som även min son skulle uppskatta.
    Han är lite äventyrlig av sig så... Roligt att kunna ha ett alternativ att presentera för de andra föräldrarna nu då!

• GrodanHopp

Nu går ju ditt barn bara i 6:an, men till framtiden så vad ni än gör: Åk gör bövelen inte på kryssning!! Det gjorde min klass i 9:an (Tallink silja till Tallinn). Halva klassen va stupfull!! Åk ist nånstans där man inte kan få tag på alkohol..

• Kodia

Nej men oj, vilket sammanträffande att flera helt nya medlemmar bara minuterna efter de gått med i FL "råkar" hitta till samma diskussion och att båda är lika lyriska över samma företag.... Jag ska nog genast boka en resa med det företaget - eller inte! Har de en så dålig produkt att de måste sitta och skriva fejkinlägg här så är de inte värda att bokas med!

Svar på tråden Förslag på skolresa?