Glidmedel
Nå :D Tips på glidmedel!
Nå :D Tips på glidmedel!
Vad skall glidmedlet användas till?
Jo, fast det är lite olika beroende på vad ni skall göra: vaginalt/analt, med eller utan kondom, stora eller små penetreringar, material på eventuella leksaker, osv.
durex heat som du tar på vid förspelet :P värmer och kiklar lite om man blåser(smakar lite honung och chili blandning/god) värmande känsla för tjejen. sen durex play-o förlänger tjejens orgasm :P de skulle jag rekomendera :P sen ngn multi knottrig/räfflad kondom ^^ jag har iaf play-o ståendes vid sängen jämt :P. just de... vattenbaserade glidmedel föredrar jag, kan bli sådana förbannade fläckar annars och jobbigt att tvätta bort...
Ja, vattenbaserade tycker jag också fungerar bra, t ex LiquidSilk,som finns på behändig pumpflaska.
Jag skulle påstå att de "varma" glidmedel som finns bör undvikas, om man är lite känsligare i huden så kan det kännas nästan som att det bränner (och inte på ett bra sätt enligt de jag känner som har provat).
Ja du det finns ju en jävla massa olika glidmedel. (http://www.kondomkungen.se/wpt/view/glidmedel-20112/)
Pjur Woman Silikon föredrar jag. Men allt med silikon går egentligen bra. Annars får man dutta på nytt hela tiden vilket är jobbigt.
Men det är som med allt annat, en smaksak! Och så beror det som sagt på vad det ska användas till.
Det här tycker ni kanske verkar konstigt och glidmedelstillverkarna tycker nog inte om det, men detta är det bästa medlet för glid , tycker vi.
Vi har använt det i flera år (billigt!!! ätbart! glidigt! drygt! skönt!) och man bestämmer själv konsistens och mängd (mycket om man vill massera hela kroppen först)
nutricia.se/fortjockningsmedel/
Mvh Jane
Det här tycker ni kanske verkar konstigt och glidmedelstillverkarna tycker nog inte om det, men detta är det bästa medlet för glid , tycker vi.
Vi har använt det i flera år (billigt!!! ätbart! glidigt! drygt! skönt!) och man bestämmer själv konsistens och mängd (mycket om man vill massera hela kroppen först)
nutricia.se/fortjockningsmedel/
Mvh Jane
Lite mer info.....
Vi brukar använda 2-3 gram till en halv dl vatten (burken innehåller 300 g) så det blir bortåt 50-60 liter!! för 91 kr.
Vi använder inte speciellt mycket av den halva dl, men det är svårt att blanda till mindre mängd.
kondomeriet.se/wet-platinum-premium-3-1oz-14776
Bästa jag någonsin provat!
Satsa på RFSU Glidmedel de har bra kvalitet och mindre gifter. Jag har köpt Klick Glidmedel på www.boktema.se diskret och bra, köpte en bok samtidigt;)
Här är klart bästa glidet:
lustjakt.se/Produkt/eros_woman_100ml.aspx
(flaskan är vit än, men kommer att bli svart som denna när som helst).