6-veckors fäktar med armarna och kan inte komma till ro
Jag behöver era tips och teorier då jag inte hittar det jag söker när jag googlat.
Sen någon vecka tillbaka har min sexveckorsbebis börjat veva jättemycket med den "fria" armen vid amning och ruskar på huvudet med öppen mun över bröstvårtan så att säga. I början av amningsstunden äter han duktigt och allt går bra i övrigt men sedan när han ätit ett tag (svårt att avgöra om han är mätt eller inte men mjölken är inte slut i alla fall) så börjar han med detta. Sparkar lite också med benen men armen går som en propeller. Han slänger med huvudet och tar rätt som det är ett bra tag om bröstet igen och kanske äter lite till och så håller han på så. Jag har märkt att om jag håller min hand på hans arm så han inte fäktar så mycket så lugnar han ner sig och somnar då ofta ganska snart.
Det är som han vill väcka sig själv, att han inte vill sova fast han är trött. Han kan ibland börja skrika några sekunder under amning under dessa vevningsstunder.
Det är väldigt frustrerande... Och jag vet inte hur jag ska tyda hans beteende, det är ju säkert en signal på nåt, men vad?? Ska jag linda in honom i en filt så han inte kan veva när han ska äta eller? Är det bara nån fas som kanske går över om ett tag? I övrigt funkar amning bra, han växer bra, magen är bra sen vi började med minifom (höll inte på med vevning när han hade magont och vi började med dropparna)