varning för knatteskutt
Vill bara lägg ut en varning och samtidigt se om det finns fler 'drabbade' eller om vi råkat ut för en ovanligt dålig omgång av Knatteskutt.
Vi anmälde barnen till Knatteskutt (som prova-på-olika-aktiviteter-varje-gång-gympa, typ) i augusti. Då stod det att barnen skulle få prova på bl.a. ridning, dans och capoiera uppblandat med mer 'vanliga' aktiviteter som fotboll, innebandy och friidrott.
Två unga ledare ska ta hand om barnen och föräldrar ska helst inte närvara (deras önskemål). I vårt fall har ena ledaren saknats vid tre tillfällen, så en ensam tjej ska ta hand om en grupp med ca 20 barn i åldrarna 4-7 år. Och jag som förälder ska känna mig trygg i att lämna dem...??? Think not!
Två av dessa tillfällen har den tjej som uteblivit dessutom varit den som haft nyckeln till gympasalen där aktiviteterna ska ske...vilket resulterat i att våra barn (klädda för innevistelse) fått vara ute (i OKTOBER, ca +6 grader!!).
Men värst är att alla de 'roligare' aktiviteterna strukits ur schemat under terminens gång. Helt plötsligt finns inte ridning eller capoiera längre och dansen är flyttad till samma tråkiga gympasal istället föra att vara i en danslokal med speglar på väggarna... När jag frågat ledaren om detta visar det sig att de aldrig bokat de aktivteter de gör reklam med, de hade ringt lite innan och då hade det visat sig att alla de 'roliga' aktiviteterna var fullbokade! Osmart planering eller ett fult säljtrick?? Det svarar de inte på... Behöver jag säga att det inte är en idrottsförening eller ideell förening som står bakom detta...det är ett AB.
Jag har kontaktat KO ang detta och fått råd om hur jag ska gå till väga, så jag har gjort ett återbetalningskrav på en fjärdedel av betalningen efter deras rekommendation. Tyvärr tar ARN inte upp fall som har mindre återbetalningskrav än 500 kr.
Så de 800 pix vi betalat för en termin är ett stort slöseri. Vi hade haft mycket roligare och kommit billigare undan med familjegympa på F&S, där det dessutom finns bra ledare... Jag googlade knatteskutt och hoppsan vad de söker ledare över hela landet! En tjej skrev i sin blogg att hon skickade in en ansökan en dag, morgonen efter var hon anställd. Inte ens en träff eller intervju! Verkar vara seriöst förfarande för att skaffa kunnig personal som ska ansvara för våra barn, eller hur? Flera andra bloggare skriver om hur deras aktiviteter, precis som våra, plötsligt försvunnit ur planeringen och ersatts med ngt som går att hålla i en gympasal...
Så - kolla NOGA upp hur andra på er ort upplevt Knatteskutt innan ni anmäler era barn. Själv har jag inga betänkligheter i att säga: varning för knatteskutt!!