Erfarenhet av embryo-äggdonation i Tjeckien?
Vill också gärna veta!
Vill också gärna veta!
Jaha,vi är ju inte intresserade av nån matchning utan vilka överblivna embryon som helst så just den kliniken är inget för oss. Verkar så himla krångligt med matchning när ett barn är det enda viktiga för oss,men full respekt för de som orkar och har råd!
Vi har pratat om EA i två år utan att komma till skott och inte direkt hittat nån klinik vi kan tänka oss heller. Jag blir ju dessutom gravid ibland så då får man upp hoppet om ett "eget" barn och tja,sen drar tiden iväg igen... Är dessutom så livrädd att klinikerna ska neka oss p.g.a mina missfall eller vår ålder eller nåt annat strunt! Reser aldrig nånstans heller och har inte flugit på över fem år så bara resan i sig tar emot.
Självklart är barnen ens eget,men alla vet ju ändå att det inte är ens genetiska. Är väl kanske det många försöker dölja med "extrem matchning",men får man helt plötligt tvillingar vid 48 fattar nog alla ändå. Kanske jag som är korkad och inte förstår vad man ska dölja,att man inte kunde få "egna" barn eller vad? Maken har också bra spermier,men ÄD är helt uteslutet. Skulle aldrig orka gå igenom den processen och dessutom spelar barnets ursprung ingen roll ö.h.t. Adoptera hade vi gjort för 4 år sen om vi bara fått,men vi anses odugliga. Det fattar väl vem som helst att man inte vill ha kommandosex i fem år,göra misslyckade IVF:er och få upprepade m.f,men anses man oduglig får man fortsätta på den vägen. Tills nu,fick m.f igen i torsdags och de drar ju alltid upp hoppet om ett "äkta" barn så därför har det dratt ut på tiden med EA.
Vad jag efterlyst i alla år,men aldrig blitt klok på är ett konkret förslag på en klinik med ren EA,pris,bemötande,kötider,förfarande och resultat. Jag har googlat mig gråhårig,men inte hittat nåt konkret! Orkar knappt leva och då än mindre leta och fråga förgäves. Svaren är så luddiga jämt,jag som knappt kan planera morrondagen måste få hjälp med att leta klinik rent praktiskt,hjälp med resan (hur sjutton reser man till Polen,vet ju inte ens det ju!) och allt annat. Plus att jag är säker på att vi får nej p.g.a mina missfall eller ålder eller annat trams. Vi har råkat ut för ALLT man kan drabbas av så nog sjutton får vi väl nej vad gäller detta också känns det som... Bara läsa vad ni skrivit är rena rappakaljan i min överbelastade hjärna, konkreta råd är vad jag skulle behöva och det kan ingen bistå med. Typ den och den kliniken i Polen har EA,ingen kö,bara mejla,åka dit och sätta in,kostar si och så. Kantarellen hade ju gjort det,men vad hände sen då? Bara tanken på FET har vi dratt ut på i tre år så ni fattar ju vilket enormt steg EA är rent praktiskt! Ruvning är ju en baggis,men resan,planerandet,energin-hur ska det nånsin funka!? Språket dessutom,medicinerna,ja allt runt om. Och ovanpå allt en svärmor som inte godkänner oäkta barn,de ska vara biologiska och genetiska... Hon tycker inte adopterade ska få ärva egentligen,var nyss uppe i släkten nämligen och då sa hon det.
Tack,ska fundera på saken!