• Jenibor

Den nya endometriosbehandlingen Visanne

Ser att det är längesedan inlägget skrevs, men svarar ändå ifall det är någon som är nyfiken på Visanne.

Jag har ätit Visanne sedan februari 2014. Hade väldigt jobbiga biverkningar de första 2-3 månaderna. Biverkningarna var: fruktansvärd migrän, sömnsvårigheter, nedstämdhet, humörsvängningar, oregelbundna blödningar (oftast i ett par dagar, men även blödning i mer än en månad) och akne. Tappade också väldigt mycket hår under en period. Upplever även att jag är mer lättpåverkad när jag dricker alkohol, men är osäker på om det beror på Visanne. Någon annan som känner igen sig?

Under de första 3 månaderna var mina endometriossmärtor som vanligt och jag var nära på att avsluta behandlingen. Sedan hände plötsligt något och jag märkte direkt att jag började må bättre. Biverkningarna avtog mer och mer och mina smärtor började också försvinna alltmer. Nu har jag ätit Visanne i 10 månader och jag mår bättre än på länge. Har fortfarande en del problem med akne och med humöret. Blödningar har jag inte haft sedan i våras. Helt smärtfri är jag inte, men för mig har Visanne gjort en positiv skillnad.

Önskar alla er endosystrar lycka till

Svar på tråden Den nya endometriosbehandlingen Visanne