• Makka Pakka

Mjölbaggar / larv i Havregryn från Coop - slänga??

Öppnade just en helt ny förpackning med fiberhavregryn från Coop. Såg direkt massa spindelnät so fastnat längst upp på förpackningen, där flera gryn satt fast och hängde. I ena hörnet hittade jag en larv (mjölbagg?) som var död. Kollade genom förpackningen och hittade inge fler larver i. Ska jag slänga den? Orkar inte gå tillbaka med den..

Bäst före datum är 28 dec 2011.

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Svar på tråden Mjölbaggar / larv i Havregryn från Coop - slänga??
  • LaFontaine

Släng den på en gång. Ställ inte i den i skåpet och gå nu noga igenom alla andra burkar och påsar om det nu är så att du redan ställt in påsen i skafferiet. De förökar sig fort de små liven...

/Iseika, aka mjölbaggemördaren

• Makka Pakka

Ja, det ska jag göra. Synd bara, jag var så sugen på gröt

När jag änker efter så är det inte första gången jag hittar insekter i Coops varor Obestämd 

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • mineofmine
    Makka Pakka skrev 2011-11-08 10:52:01 följande:
    Ja, det ska jag göra. Synd bara, jag var så sugen på gröt

När jag änker efter så är det inte första gången jag hittar insekter i Coops varor Obestämd 
    man kan hitta mjölbaggar och motfjärillar (det sistnämnda är vad du hittade i ditt paket, de väver nät) i alla mjölprodukter och liknande . Deras ägg är så små att man inte kan se dem med blotta ögat och det är inte tillåtet att stråla produkterna. Vissa kvarnar har en form av slunga som slår sönder mjölet och äggen, men då blir mjölet lite dyrare. 
    Det är ingen fara och äta produkten, emn jag rekommenderar det inte då ohyran brukar förstöra smaken när de äter den. 
    Tycker att du ska reklammera till Coop Solig 
    Jag jobbar med kvalitet inom livsmedel och stöter ofta på mjölbaggar, mott och sån ohyra 
Svar på tråden Mjölbaggar / larv i Havregryn från Coop - slänga??