• Skicklet

Varför sjunger inte DU "annars skjuter jägarn dig" i Ekorrn satt i granen?

Haha, i början sjöng jag "skjuter" och siktade på sonens mage som sångrörelse. Men det kändes lite absurt att låtsasskjuta mitt barn, så numera sjunger jag "annars kittlar jägarn mig", mycket för att det tjuts av skratt när jag kastar mig över honom och kittlas Tungan ute

Det man inte dör av överlever man
  • Skicklet

Det som för övrigt stör mig mest med sången är "räck mig handen din". Harar har väl för f*n TASSAR! Sjunger alltid "räck mig tassen din"

• Skicklet
    Kanelsocker skrev 2011-11-09 09:35:17 följande:
    Tycker också det är fånigt när vi ändrar texten i "en sockerbagare", istället för "är du stygger så får du gå" sjunger vi "en liten kaka att smaka på" gör fler så?
    Sjunger "är du snäller så kan du få, och är du snygger så får du två". För det måste väl vara heeelt ok att lära barnet  att det får lite extra om han är snygg Flört
  • Skicklet
    Good Golly Miss Molly skrev 2011-11-22 00:08:51 följande:
    Mycket märkligt då det vore ett ypperligt tillfälle för de barn som inte har präster inom sin kultur att fråga och få svar på vad en präst är och vad en sådan gör.
    De ger i alla fall inte sina kråkor körlektioner.
  • Skicklet
    Kofttanten skrev 2011-11-21 12:17:27 följande:
    Neee, vad lever du i för värld? Tungan ute
Svar på tråden Varför sjunger inte DU "annars skjuter jägarn dig" i Ekorrn satt i granen?