Kan man änmäla någonstans?
Vet någon om kan anmäla en auktoriserad bilverkstad som försökte lura en på 2,000:- ??
För är inte det bedrägeri eller något?
Vet någon om kan anmäla en auktoriserad bilverkstad som försökte lura en på 2,000:- ??
Okej, fast jag blev aldrig av med pengarna,
Men vad tycker ni, vad hade ni gjort?
Är det en skitsak jag bara borde glömmma eller ska man säga ifrån?
På vilket sätt blev du lurad?
Vad är det du blev lurad på? Du säger att du aldrig blev av med pengarna, då har du inte blivit lurad.
Ja då har du ju inte blivit lurad.
Illa! Kontakta branschorganisationen som sagt. Kanske konsumentverket kan vara intresserade?
Du nästan lurad blir man i princip varje dag inom handeln...
Bedrägeri är det ju inte då inget brott har skett. Bara att du anser att dom velat lagat någonting som inte är trasigt. Om du tycker att dom är oseriösa så tycker jag bara att du ska låta bli att åka dit igen.
Klart det är lurendrejare när de säger att de ska laga något som inte är sönder. OM du inte varit med och förstått att de försökte luras, vilket inte alla är för annars skulle de inte ens försöka, så hade de ju lurat dig på pengar. Då hade de tagit betalt för ett jobb de inte gjort, väldigt fult av dom.
Men tyvärr vanligre än man tror med bilverkstäder. JAg är inte så hemma i den branchen men har själv sagt ifrån när jag också nästan blivit lurad.
Min far höll på att bli ordentligt bedragen, när hans stora minibuss la av för några år sedan sa bilverkstaden att bilen var helt slut och de kunde köpa den för en symbolisk summa på några tusen och ha som reservdelsbil. Farsan bärgade iväg bilen till en annan verkstad som lagade felet för under ett par tusen.
Men det är inte lätt att veta vilka verkstäder som är seriösa, för flera år sedan gick det program på tv med Robert Aschberg tror jag det var, som kollade verkstäder och de flesta fuskade och lurades tyvärr.