Inlägg från: Celice29 |Visa alla inlägg
  • Celice29

Tillskottsnäring från 6 månader. Är det samma sak som ersättning?

Jag jämförde innehållsförteckningen på gamla baby semp 2 och den nys tillskottsnäringen och Den nya innehöll flera ingredienser. Jag tror det var ca 10 fler! Dessutom kom maltodextin på andra plats, vilket är en hårt framprocessad industriråvara. Det avgjorde saken och jag bytte varumärke. Jag tycker det låter konstigt att de säger att det är samma sak.

• Celice29

Kolla med dom en gång till! När jag jämförde var det inte samma! Tyvärr har jag inte kvar det gamla paketet längre...

• Celice29

Jag kör med Hipp Eco 2 (ingen maltodextin i den!).  Jag testade att byta rakt av och det funkade. Annars kan man ju fasa in genom att blanda vid övergången. 

• Celice29
    Biinzan skrev 2011-11-09 14:32:12 följande:
    Okej tack! Kanske ska börja med det? Är det mer näring i den?
    Jag har faktiskt inte jämfört näringsinnehållet (men Eco 2 innehåller 500 kcal/100 g.). Min tös är ju 1 år nu så hon får bara ersättning en gång/dag (morgonen) och därför valde vi Hipp eco 2:an (från 4 månader). Det är ju fristt fram att ge tillskottsnäring om man vill, men jag resonerar som så att det måste ju gå lika bra med modersmjölksersättning. Det finns ju de som ammar också efter 1 år. Det står ju ingen maxålder på ersättningen Flört Vi har även valt bort välling. Dels tycker vi det blir tårta på tårta med välling och gröt och dels så innehåller vällingen även maltodextin. Det är ju inget giftigt förstås, men jag resonerar som så att jag gärna undviker konstgjorda kolhydrater om jag kan.
  • Celice29
    Celice29 skrev 2011-11-09 17:11:39 följande:
    Jag har faktiskt inte jämfört näringsinnehållet (men Eco 2 innehåller 500 kcal/100 g.). Min tös är ju 1 år nu så hon får bara ersättning en gång/dag (morgonen) och därför valde vi Hipp eco 2:an (från 4 månader). Det är ju fristt fram att ge tillskottsnäring om man vill, men jag resonerar som så att det måste ju gå lika bra med modersmjölksersättning. Det finns ju de som ammar också efter 1 år. Det står ju ingen maxålder på ersättningen Flört Vi har även valt bort välling. Dels tycker vi det blir tårta på tårta med välling och gröt och dels så innehåller vällingen även maltodextin. Det är ju inget giftigt förstås, men jag resonerar som så att jag gärna undviker konstgjorda kolhydrater om jag kan.
    "konstgjorda kolhydrater" är kanske fel ord förresten. Hårt industriprocessade kolhydrater är en bättre benämning.
Svar på tråden Tillskottsnäring från 6 månader. Är det samma sak som ersättning?