• Luullis

Hur känns det?

a girl like me skrev 2011-11-08 18:57:36 följande:
    Hej har lite frågor till alla mammor...
    Skulle vilja höra från er alla (både unga och äldre) som har fött barn hur det kändes under eran förlossning?
    Är det så farligt som de flesta påstår att det är? Är det sant att man alltid spricker och går sönder? ca hur lång tid tar en förlossning? Kan någon beskriva ungefär hur det känns? Jag är själv gravid men bara i v6, och ändå är jag lite orolig för det där. Dela gärna med er av era erfarenheter
    kram
    Hur det känns? Det gör ont. Mer eller mindre. Mina barn föds väldigt fort och då gör det rejält ont. Andra barnet gjorde ondast men det var värkar med hjälp av värkstimulerande. Tredje barnet gjorde inte direkt ont faktiskt. Gick väldigt fort men jag hade aldrig superont. Det är väldigt olika det där...
    Jag sprack inget med första eller andra barnet. Båda gick fort(brukar vara lättare att gå sönder då). Med tredje tog själva utdrivningen lite längre tid(men var fortfarande snabb) och så sprack jag och fick sy ett stygn. Han var lite större än dom andra två så det berodde nog på det.

Tiden varierar enormt. Om jag skulle beskriva hur värkarna känns.. tja mensvärk i kombination med magsjukaont i magen typ. Gånger 100. Det är inte lika intensivt under hela förlossningen. Jag har klarat det fint utan någon bedövning och man kan ju alltid välja bedövning om man inte känner att man kan hantera det.
  • Luullis
    a girl like me skrev 2011-11-09 20:25:39 följande:
    Tack att ni delar med er
    Skönt att läsa vad andra har gått igenom så man får mer koll på saken, det kanske inte är så farligt som jag tror trots allt...
    Nej, jag har ju fött tre ungar Hade det varit så illa första gången hade jag inte gjort om det!
  • Luullis
    a girl like me skrev 2011-11-09 21:08:29 följande:
    Finns dock de som säger att de inte ska göra om det efter första gången för att det gör så ont men sen blir de gravida igen och föder ändå. Är det för att man kanske glömmer smärtan? Tungan ute
    Man gör ju det! Och oavsett hur ont det än gör så är det värt det! Så fort du får upp ungen på bröstet glömmer du bort allt det kämpiga!
Svar på tråden Hur känns det?