• Babymama86

Kattunge död, vad göra nu ?

Hejsan !
    Min katt förlorade hastigt sin 5 dagar gamla son idag..
    När ska jag städa undan det ungen låg på ?
    Hur ska jag göra för att underlätta för min katt ?

Mycket tacksam för svar !!     

• Svar på tråden Kattunge död, vad göra nu ?
  • Blå damcykel

Jag kan inget om detta, men hade nog städat bort allt så fort som möjligt så mamman inte letar utan går vidare.

• Lajkie

Städa upp och gör rent nu. Djur har inte samma sorg som vi.

Men tråkigt att det blev så kram

• Babymama86

Tack för svar ! Jag ska städa upp med det samma.
    Ja det känns väldigt tungt, det var hennes allra första bebis (och enda i den kullen) så vi var inställda på att behålla honom.  

• 6f4 ssk

I dag berättade min arb kamrat att hon hade blivit småbarnsmamma igen. Till 6 kattungar... Mamman bryr sig inte om dem. Det är tydligen så att om honan hamnar i löp bryr hon sig inte om sina ungar:( Alltså viktigare att roa sig på egen hand :) Tror att djur tar naturen med större ro än vad vi gör. Städa du bort och du skall se att hon kommer på andra tankar rätt snart..

• Babymama86

Nu har jag städat undan allt som hade med bebisen att göra.
    Tack för alla svar ! 

• swjwo

Vad tråkigt =( Hoppas du hade en fin liten begravning för den lilla kissemissen!

• Babymama86
    swjwo skrev 2011-11-08 21:43:05 följande:
    Vad tråkigt =( Hoppas du hade en fin liten begravning för den lilla kissemissen!
    Jadå, han ligger under eken i hästhagen.
    Kattmamma går runt och ropar på honom, det skär verkligen i hjärtat att höra henne Rynkar på näsan Hoppas att hon kommer ur det hela snart och blir som vanligt igen.
    Vi hade tänkt behålla ungen, hon fick bara en i sin första kull.  
  • IceJossan

Snälla du, ring runt till olika katthem och berätta att du har en digivande hona utan ungar! Och gör ett inlägg på hittekatter.ifokus.se också! Av och till finns det föräldralösa kattungar i stort behov av en kattmamma, och då är ju din missa perfekt! Hon kan rädda liv! Men det är bråttom, inom några få dagar är det för sent.

Vart bor du? Jag vet till exempel en kull föräldralösa ungar i Örebro, ca 3 veckor gamla. De nappas just nu men behöver ha en riktig mamma. Deras mamma blev påkörd, ägaren hade henne idiotiskt nog ute alldeles nära en vältrafikerad väg :(

• Babymama86

Jag bor i trollhättan och kan absolut tänka mig att hjälpa andra ungar !! Jag ska gå in och registrera mig där och tala om att jag har en hona som har mjölk

Svar på tråden Kattunge död, vad göra nu ?