Min pojkvän är spelmissbrukare
Min pojkvän är spel missbrukare, han gjorde för två år sedan en behandling på ett behandlings hem men även om man var där ett tag så fortsatte han spela efter det också.
Hela vårat liv har förstörts pågrund av hans spelande. Men jag tänker inte ge upp att kämpa för familjen. Han verkar dock nu börjat inse att hamna på gatan inte är ett alternativ och därför börjat sköta sin ekonomi. Har set tpå teve på lyxfällan flertal gr om killar som uppkommit att dom är spel missbrukare , dom verkar tro att det ska försvinna om man får hjälp, försvinnahelt gör det aldrig det är ett miissbruk, men man kan få stöttnig och hjälp att klara av vardagen. Nu till saken är att det som är värst är lögner och svek att man inte har betytt ett skit i personens ögon innan han kom till insikt att han är beroende.
Nu visar han dock allt mer å mer hur mycket han älskar mig, och jag vill tro att livet kan ordna sig till slut. Men väntan att oroa sig för nästa omgång av spelande är super duper jobbig.
Försöker att inte tänka på det. Är medberoende och kollar hans mail dagligen om han gör skumma affärer osv osv. Men verkar som han inte gjort något skumt på länge vad jag vet.
Det känns bra. Är däremot väldigt ensam vi har inte hjälp tilsammans att kunna få prata om allting. Så jag undrar ni andra som har spel missbrukare till pojkvänner eller gifta, hur gör ni när ni oroar er för spelandet? Pratar ni med familje terapeft eller något annat? Hur gör man när man inte har råd att skaffa en sån? Nån hjälp borde ju finnas å få såhär efter allt jobbigt.Så man kan börja om på ny kula och gå frammåt.