• Anonym

Min pojkvän är spelmissbrukare

Det finns möten man kan gå till och prata om det här, med personer som är eller har varit i samma situation. Det hjälper mig och min sambo väldigt mycket.

Det finns t.ex. Spelberoendes förening och GA (Gamblers Anonymous).
    Sen kan man ringa till en stödlinje också, vet inte om man kan ringa dit även som anhörig men det kan man säkert.

• Anonym

Hej,

Jag kan bara tala av egen erfarenhet... Jag är spelberoende... Det är fruktansvärt jobbigt och man skäms och vill därför inte visa för andra vad man håller på med, därför ljuger man. Jag kan bara tala för mig själv, men skulle min pojkvän tvinga mig att välja skulle jag välja honom framför spelandet. Det kanske inte kan verka så, men skulle jag få göra ett val så skulle ändå han vara viktigast. Så frågan är om du ändå inte är viktigare för din kille...

En som aldrig har varit beroende av något har svårt att förstå hur det känns. Man är verkligen fast i sitt missbruk, man säger att man kan sluta när som men det går inte. Jag har haft uppehåll flera gånger och så tänker jag att jag bara ska spela lite, sen är det kört igen och man har gjort av med halva lönen eller mer ibland. Jag har jättestora skulder pga att jag spelat för mycket.

Nu hoppas jag verkligen att din kille har kommit in i rätt anda, att han håller sig borta från spelandet för alltid! Jag håller tummarna för er.  Fortsätt stötta honom och försök att förstå honom utan att för den sakens skull få honom och tro att det han gör är ok..

Lycka till!

Svar på tråden Min pojkvän är spelmissbrukare