• Anonym (Nyfiken strut)

varför har "alla" dagisbarn Pop-kläder?

Minst hälften av alla barn på mina barns fsk har hela konceptet av ytterkläder från Pop; skalbyxor, skaljacka, vindtät fleece, mössa och vantar. Jag är så nyfiken på hur folk tänker, är Pop verkligen så överlägset för mindre barn? Har jag kanske missat nåt, har aldrig haft Pop till mina...  Är det status med Pop, typ att man har råd med dyra kläder eller att man är en god förälder som väljer det bästa åt sina barn och att Pop är märket man "ska" ha då.  Jag fick nämligen den känslan när jag pratade med ett par mammor idag...
    Jag har barn i skolan också och där har jag aldrig sett nåt barn med Pop-kläder.

Obs att jag inte menar något illa, jag är bara nyfiken. Folk får köpa vad de vill .-) 

• Svar på tråden varför har "alla" dagisbarn Pop-kläder?
  • Signatur

När mitt första barn var litet var det nästan bara PoP som hade kläder i funktionsmaterial i små storlekar. Alltså blev det PoP. (Jag använder själv inget annat än kläder i funktionsmaterial).  Det var enda anledningen. Samma sak var det med WS fleece. Ingen annan hade det för barn. Samtidigt var det ganska bekvämt att gå till ett enda ställe där man kunde handla allt på en gång.

Nu har sortimentet utökats hos fler fabrikanter, så nu blir det nästan aldrig PoP för mina barn (tycker det är för dyrt för vad man får för pengarna).

Men jag kan tänka mig att föräldrar som är vana med PoP går dit av gammal vana. Och i vissa områden kan det säkert vara status med PoP (men jag upplever det inte som så där jag bor).

• Anonym

Pop ligger väl ofta bra till i utvärderingar av ytterkläder så jag tycker inte det är så konstigt att många handlar just det där. Men det har ju mindre relevans när det gäller innekläder eller tunna mössor.

Jag upplever också att jag ser mycket pop men samtidigt är det ju ganska lätt att känna igen deras kläder, annars kanske man hade fått samma uppfattning om lindex.   

• evil eye

Jag handlar nästan allt till mina två barn på Polarn och Pyret. Jag handlar där för att jag gillar deras kläder och dom har bra kläder. För min del har det inget med märket att göra. Just ytterkläder tycker jag Polarn och Pyret är oslagbara, men även Lindex skaljacka är ok. Men det är vad jag tycker!

• Studentpappa

Vi har inte ett tillräckligt stort barn för att svara personligt.
    Men för syrran är det så att hon klädde grabben i pop för att hon tyckte kläderna var snygga. Nu är han äldre och vill absolut inte ha pop utan kläder med typ star wars på. Till hennes förtret:D

Så för hennes del handlar det om att de har råd och klär barnet i vad de anser snyggt. Ungefär som dina egna kriterier när de kommer till kläder.
    De flesta jeans gör jobbet men jag bär inte ett par fula för det.

• Lena

De har lekvänliga och könsneutrala barnkläder som är lätta att få tag i.

• Anonym

För mig handlar det absolut inte om status. Men POP har de bästa ytterkläderna enligt mig. Deras skaljacka och skalbyxa är suveräna. Visst är de dyra, men å andra sidan så behöver man inte handla regnkläder när man har skalkläder. Likaså är deras vindfleece kanon. Dessutom så är det inget puttinuttigt i ljusrosa med Hello Kitty. Det är något jag uppskattar!

• Floff

Min son har inte ett enda plagg från PoP. Tycker inte det är värt pengarna. Vi har hittat andra alternativ som funkat bra för oss och han har alltid varit torr och lagom varm. På vårt dagis har jag inte sett många med PoP-kläder alls faktiskt, kanske nån fleecetröja här och där typ.

• Anonym (uniform)

Jepp, hos oss har alla utom några enstaka på förskolan pop-kläder och mini-kånkenryggsäck. Vi har lite pop och mycket secondhand, men tycker att pop är bra och fina.

• Lumpofelia

De har ju gjort ganska massiv reklam sista åren. Reklam säljer.

• Abruzzese

Deras ytterkläder är så bra!! Funktionella, genomtänkta, praktiska o relativt könsneutrala. Lite dyrare men absolut värda sitt pris. Är så trött på Hello kitty, spiderman etc

Svar på tråden varför har "alla" dagisbarn Pop-kläder?