• Husis

Att bjuda in till Fars Dag

Jag funderar över det här med att bjuda in till Fars dag eller Mors dag...

Om man bjuder in barnen till en fest/middag/fika, är man säker på att de vill fira, eller ställer man krav på dem att man SKA bli firad?

Måste man bjuda barn, barnbarn och respektive?

Måste det firas? 

• Svar på tråden Att bjuda in till Fars Dag
  • Anonym

När man är gammal nog att ha flyttat hemmifrån så har man troligen koll på om fars- och morsdag är något man BRUKAR fira i familjen. Likaså borde föräldrarna ha koll på om det är nåt som barnen BRUKAR vilja fira.
    Är det så är det väl kanon att ta tillfället i akt att bjuda hem barn och barnbarn.

Om det däremot är nåt som föräldrarna helt plötsligt kommer på att de vill fira så är det väl en sorts krav eller önskan att man vill bli firad.

Själv tycker jag att man ska ta tillvara alla tillfällen att fira varandra!

• Husis

Känns mest som om det är en ursäkt för vuxna barn att få gratismiddag, utan att bjuda till något själva...

• Anonym

Om mina barn ville komma hem och käka middag på mors dag skulle jag gladeligen laga käk och umgås en stund.

• Anonym
    Husis skrev 2011-11-09 18:04:29 följande:
    Känns mest som om det är en ursäkt för vuxna barn att få gratismiddag, utan att bjuda till något själva...
    Men ge då fan i att bjuda hem dom. Så enkelt är det väl? Snålrygg
  • Husis

Det är inte jag som är pappan...
    Och det är inte mina barn. 

• Mamsis
    Husis skrev 2011-11-09 19:21:59 följande:
    Det är inte jag som är pappan...
    Och det är inte mina barn. 
    Vill pappan ha hem sina barn på fars dag? Vill barnen komma hem på fars dag? Då tycker jag att de ska få det. Du kan ju välja att hålla dig undan den dagen, åk på spa med en väninna eller något.
Svar på tråden Att bjuda in till Fars Dag