Husis skrev 2011-11-09 20:06:53 följande:
Det handlar inte om var jag vill vara, det handlar om att det aldrig är de som tar initiativ till firande.
Om man vill uppvakta sin far, tycker jag inte att man sitter och väntar på en inbjudan, annars tänker man inte uppvakta. Fars Dag ska man väl inte vara tvungen att bjuda in till själv, för att bli uppvaktad?
Men såna petitesser tycker inte jag man ska bry sig om, livet är för kort för det.
Vill man umgås, så tycker jag man kan bjuda in, jag tror dessutom att det är så självklart för dom flesta unga vuxna att mamma och pappa fortfarande är dom som tar intinativen till familjetillställningar, precis som dom gjort hela deras liv, för så var det ju när dom var barn och barn är dom ju fortfarande, till sina föräldrar.
Det där med att tänka så långsiktigt att man själv bjuder in och visar att man vill umgås, att man ser föräldrarna som egna individer, det tror jag kommer rätt sent.
Dom är föräldrar och står för något annat, det är inte som med andra kontakter, det är där man kan släppa på kraven och veta att man alltid, alltid är älskad och välkommen.
Den sista bastionen och det sista skyddsnätet när allt annat går åt skogen.
Dom är tryggheten långt upp även i vuxen ålder och så ska det nog få vara, föräldrar ska vara en fristad.
Vilka skulle annars vara det?