• Moi Mokulat

När sov ert barn borta första gången utan er?

Jag och min man är i stort behov av lite ledigt hemifrån.
    Jag fundera på att ge honom en weekend i farsdag present så han och jag får lite ledigt.
    Har varit så mkt med barnen och renovering och vi kan liksom inte släppa allt utan att åka bort.

Men nu är den lilla snart 6 månader och den stora är 3 år. När lämnade ni er barn för första gången?    

• Svar på tråden När sov ert barn borta första gången utan er?
  • Moi Mokulat

3 åringen har varit sovit mkt borta. Alltså han vill det. Han tycker det är mysigt att sova hos sina morföräldrar. Men 6 månads pojken är det frågan om.

• Lindreas

När han var ett år sov han hos farmor och farfar ensam första gången.

• Trident5678

Första barnet var 2 år och 10 månader. Andra barnet var 15 månader.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mälaröbo

Min äldsta sov 4 nätter hos sin moster när hon var 7 månader. Tvåan var nog ett par år innan han sov borta men vi hade barnvakt hemma en hel helg när han var ca 4 månader.

• skånegås

Den som varit yngst är andra barnet. Det var natten efter hans ettårsdag, då sov han hos mormor tillsammans med storasyster. De andra har varit ca 1-2 år..

• Mysanochmimer
    Mysanochmimer skrev 2011-11-09 18:01:00 följande:
    16 månader och det har fortfarande inte hänt.
    Han kommer väl vara runt 19 månader, men det är ändå inte "frivilligt" eftersom man inte får ha syskon med på förlossningen
    Tilläggas ska väl att endast om själva förlossningen kommer pågå under natten, annars åker givetvis pappan hem och sover med honom, om inget inträffar så han måste vara med mig på BB (om jag stannar vill säga)
Svar på tråden När sov ert barn borta första gången utan er?