• Janniiique

Stor mage i vecka 11.

Vad tror ni? Andra barnet och redan såhär stor i vecka 11 (10+4). Min pappa har tvillingar i hans släkt, kan det vara så att det bor två i min mage?

• Svar på tråden Stor mage i vecka 11.
  • whitetrach86

det där ser mer ut som en svullen mage,  vilket är väldigt vanligt under en graviditet. Eftersom det går långt upp över naveln och även med tvillingar så är man inte så stor så tidigt.

• CrazyLady

Så här svullen var jag med dottern i vecka 5 =)
  • Janniiique

Ja jag har ingen aning. i förra graviditeten så syntes det typ i vecka 17. Såklart att kroppen känner igen sig, men jag känner mig inte så svullen, den stramar ganska mycket. 

• whitetrach86

jag kände mig inte heller svullen denna graviditet och magen spände jätte mycket, men som sagt det vara ingen "bebis mage"
    Är lika stor nu i v27 som jag var i somras Glad 
    Och som sagt även om det skulle vara tvillingar så kan livmodern omöjligt vara så stor att den ligger över naveln, vilket "svullnaden" på din bild visar. Vi pratar ändå om ett/två foster på 4cm i sitthöjd Glad

• Fridaa87

Jag har varit supersvullen med båda mina barn jättetidigt.... och nu i min tredje graviditet så var jag lika svullen på kvällen som jag var med tvåan i v15 :P (slutade tyvärr i mf för 4 veckor sedan)

Jag har fått sån där hårt rund mage väääldigt tidigt som sagt. Redan v12-13 så har det varit hård som en riktig bebismage.

• Dimitra

I vecka 11 är fostret stort som ett plommon ungefär. Ett eller två "plommon" i magen gör inte så stor skillnad.

Jag tycker att du ser ut som jag gjorde i den där veckan med andra graviditeten- svullen till bristningsgränsen eftersom det inte längre finns så tränade magmuskler som håller ihop allt Skäms

The Dimitra universe.
  • Fridaa87
    Fridaa87 skrev 2011-11-10 07:59:03 följande:
    Jag har varit supersvullen med båda mina barn jättetidigt.... och nu i min tredje graviditet så var jag lika svullen på kvällen som jag var med tvåan i v15 :P (slutade tyvärr i mf för 4 veckor sedan)

Var i vecka9, alltså riktigt svullen

Jag har fått sån där hårt rund mage väääldigt tidigt som sagt. Redan v12-13 så har det varit hård som en riktig bebismage.
  • Janniiique

Lägger ut en bild i vecka 14. 
    och jag lovar, den är inte svullen :)

fick första sparken igår också, vilken lycka.
  • Ellma

Spännande! Berätta sen om där va en eller två små pyren!

Svar på tråden Stor mage i vecka 11.