Otrogen pojkvän - när kommer förtroendet tillbaka?
För att göra historian kort så har jag och min sambo sammanlagt varit tillsammans i 5 år. De sista 3 åren bodde vi ihop och hade det jätte bra, men på slutet gled vi ifrån varandra. Faktiskt så var det mestadels hans fel eftersom han började ta mig för givet och när jag försökte allt vad jag kunde för att rädda förhållandet så gjorde han inget, så jag gjorde slut.
I vintras började vi ses igen, efter 5 månaders uppbrott. Vi blev nykära igen på nytt, allt blev helt underbart.. jag trodde allting skulle ordna sig, tills jag kom på honom med att vara otrogen. Till råga på allt så lämnade han mig också, för att han inte trodde han kunde klara av ett förhållande eftersom han altid hatat otrohet och inte fattade hur han kunde göra det. Efter upp och nedgångar så ville han bevisa för mig att vi kunde funka ihop ändå så vi hittade tillbaka till varandra och nu har allting varit jättebra i ett halvår.
Jag är dock inte samma person som förr. Jag måste ha kontakt med honom 24/7, ringer honom jämt, blir sur om han inte sms:ar tillbaka inom en timme när jag sms:at, osv... jag måste ha sån kontroll över honom. När jag är hemma hos honom så kontrollerar jag allt ifall någon annan varit där, ofta tycker jag inte att jag får den bekräftelsen jag förtjänar från honom nu på sistone och att "om jag hade varit otrogen mot någon som tagit det jätte hårt så skulle jag bevisa det VARJE dag" men det gör han inte, enligt mig..
Till er som blivit bedragna och tog tillbaka honom/henne.. går det någonsin över? För om det ska kännas såhär varje dag, varje timme, att jag blundar och tänker mig dom tillsammans och bara vill dö av oro när han inte är i närheten.. då vet jag inte om jag vill vara med i det här förhållandet..