En massa frågor...
Jag har en önskan om att få hjälpa barn/familjer & att då få öppna upp mitt egna hem för dom. Jag har själv varit i familjehem. Vi är en stabil & trygg familj enligt mig själv. Min man & jag har varit tillsammans 18 år. Vi har barn som är 5 & 7 år. Jag brinner väldigt mkt för det här medans min man inte känner lika stark men "kan göra det för min skull". Jag känner då att jag tvingar in honom. Jag har velat göra det här ganska länge & vi har pratat om det en massa gånger. Vi tänkte i sånt fall börja som kontaktfamilj.
Sen blir jag lite nervös när jag läser alla dom här trådarna. Kommer man gå igenom en soc koll? Vi anser oss vara en stabil familj med mkt kärlek till varandra & har en bra ekonomi. Inga anmärkningar osv. Både min man & jag är lite blyga av oss & kanske inte världsbäst på att uttrycka oss. Men ger vi oss in i detta gör vi det helhjärtat. Kan ni berätta lite om vad som händer efter man har kontaktat soc. Vad är det dom vill veta? Vilka använde ni som referenser? Ska vi gå via kommunen el privat?
Ja, en massa frågor har jag & det kommer säkert dyka upp fler
Skriv gärna & berätta om hur er ansökan/hembesök fram till ni blev familjehem gick till.