• Anonym (frissa)

att inte komma på sin bokade frisörtid......

jag jobbar som frisör, och många år har vi haft problem med att folk bokar upp tider som dom sedan skiter i att komma på. nu undrar jag hur ni ser på saken? förstår ni att det är ett stort problem? på vår salong har vi börjat debitera fullt pris på bokad behandling, om man inte kommer på sin bokade tid. någon som vill säga sin åsikt om saken?

• Svar på tråden att inte komma på sin bokade frisörtid......
  • Anonym (Li)

Helt rätt tycker jag. Att dom får betala menar jag.
    Likadant är det väl om man inte kommer på en inbokad läkartid.
    Fräckt att ta upp folks tid sådär, det gör ju att ni förlorar pengar.

Klart man kan få förhinder men då får man ringa och avboka.

• Anonym

det är välklart att folk fattar att det inte blir bra för er, men utan konsekvenser skiter de väl bara i det...

• Anonym (lärare)

Jag arbetar som lärare och folk kommer inte ens på bokade samtalstider som handlar om deras barn. Så i jämförelse kan jag tycka att ett frisörbesök inte är så farligt att missa utifrån kundens perspektiv.
    Själv klipper jag mig alltid på dropin. 

• Anonym

Hos min frissa får man betala fullt pris om man avbokar senare än 24 tim innan. Men jag har sluppit betala vid ett akutfall eftersom hon då tyckte det kändes oschysst att ta betalt i just det fallet.

• Majsan70

Alltså jag förstår dilemmat men det är ju inte ovanligt att man faktiskt glömmer. Det har hänt mig några gånger men min frissa surar inte för det. Å andra sidan lägger jag em hel del pengar hos henne under året och har så gjort i 18 år. Men att bara skita i en tid är INTE OK!

• Havsjungfrun

Självklart ska de då få betala för sig i alla fall. Ni hade ju kunnat ta en annan kund istället.

• Tittij

Fast det där är ju lite trixigt.
    Tex hade jag en skönhetsbehandling bokad i veckan. Lillskrutt börjar kräkas. Jag ringer då och säger som det är; jag kan komma in för jag mår bra, men för er skull vill jag gärna flytta fram. Skulle hon sagt att jag får betala fullpris hade jag ju åkt in...

Om man själv blir sjuk kvällen innan tex, ska man ändå behöva betala fullpris? Isåfall kommer jag aldrig våga boka tid tidigare än samma morgon..

Däremed inte sagt att jag inte förstår att ni blir sura! Om folk dessutom inte ens tar sig tid att ringa och meddela så man kan ta en drop-in kund istället skulle jag verkligen morra....

• Good Golly Miss Molly

Självklart skall ni debitera kunden om han/hon inte dyker upp. Er tid är pengar!

• Lindis1974

Jag tycker det är helt men är nyfiken på hur fungerar det i praktiken!
    Säg att det är kund som inte hör av sig något mer ?
    Hur ser det ut juridiskt ? Har man rätt att kräva in pengarna ?

Svar på tråden att inte komma på sin bokade frisörtid......