• Anonym (EJ sjuk)

Antabus och dricka ?

Om man tar antabus och dricker lite är det farligt då?

Blir lite röd i ansiktet -väldigt lite alltså....... ingen hjärtklappning eller liknande. Kan det vara farligt ändå?

Vill INTE ha svar att man inte ska dricka när man tar antabus, att det finns en anledning eller liknande.

VIll bara ha svar på frågeställningen av folk som vet. (!) Tack     Glad

• Svar på tråden Antabus och dricka ?
  • Magriffe

Såklart kan det vara farligt.

• Anonym (EJ sjuk)
    Magriffe skrev 2011-11-10 21:43:04 följande:
    Såklart kan det vara farligt.

Ja, såklart det KAN vara farligt........ äh, frågan var ju jättedum. Det förstår jag nu.

Tack för ditt svar....... alltså att du inte bara läste och tänkte "vilken dumskalle"...... du tog dig tid att svara också.

Att jag "behövde" detta idag är en annan historia.    
  • Anonym (EJ sjuk)

Tillägg....... Nån som tagit antabus kanske kan svara? (novis på detta)

Jag blir inte onykter nu - är det en "biverkning" av detta? ....... (jag avskyr att bli full - så det är bara bra isåfall, däremot gillar jag att bli så att säga salongsberusad)  

• Anonym

Det KAN vara farligt framförallt om du har underliggande sjukdomar med tex hjärtproblem el liknande. Annars är symptomen inte mer än de du har, att du blir onykter har inte med antabus att göra, det har med alkoholen att göra.

Men... jag undrar ändå; Om du fått antabus så har du fått det för att du har problem med alkohol och säkert har du själv gått med på det också, så varför dricker du?

• Anonym

Har en vän som drack på antabus. Hon blev rödflammig i ansikte och på halsen. Hon började må illa och spy och mådde riktigt pissigt. Detta var efter ett par tre, fyra öl kanske.
    Jag vet inte riktigt hur mycket man måste dricka innan man börjar få de där symptomen, det kanske beror på hur känslig man är. Vissa kanske kan dricka en öl eller två öl innan de känner något andra kanske spyr på en klunk.
    Men man ska ju inte dricka på antabus, man mår oerhört dåligt och jag har hört att man till och med kan dö. Vet inte om det stämmer och det är säkert väldigt ovanligt men ändå..

• Anonym (Burr)

Min mamma drack trots antabus. Hon blev extra onykter (kändes det som) och mådde uppenbarligen hur dåligt som helst.

Jag antar att ett glas kanske funkar men inte mer. Illamåendet verkar itne riktigt värt det.

• punx4life

antabus SKA göra det obehagligt att dricka...
    själv så fick jag huvudvärk, jag vart röd och svullen...
    om du inte har några "fel" på hjärta å så så ska det inte vara farligt...

skulle vilja höra den historian om varför du dricker när du tar antabus...
    du får gärna skriva privat till mig om du känner att du vill berätta den eller om du har något annat du vill prata med en nykter och drogfri alkoholist/ narkoman om...

jag hjälper gärna en broder eller syster i nöd... 

• Anonym

Japp,det kan t.o.m leda till döden om du har otur så chansa inte! bättre att sluta med Antabusen om du inte kan hålla dig ifrån alkoholen.

• Anonym (EJ sjuk)

Allt gick bra och jag hade en trevlig kväll. Det röda i ansiktet försvann - så det kanske inte ens berodde på antabus.

Nu är jag helnykter igen och kommer fortsätta vara det tills jag är helt frisk och slutar med antabus.

Tack punx4life, det var snällt av dig.   *uppskattas*

Svar på tråden Antabus och dricka ?