• Anghammarad

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Anonym (mzungo) skrev 2011-11-11 11:55:42 följande:
    Som min man sa igår, apropå FL-tråden om mannen som vill ligga med andra när hans fru är gravid: det är fascinerande och skrämmande hur olika vi människor kan tänka.
    Ja, jag måste motvilligt erkänna att en stor del av anledningen till att jag fortsätter att hänga på FL är just fascinationen över vidden av mänsklig dumhet som gång på gång bevisas. Det är som en bilolycka, man kan bara inte hjälpa att sakta farten lite- litegrann.   
  • Anghammarad

Det är för övrigt bara korkade idioter, gärna i småstäder, som använder uttrycket om andra, gärna med ett "hö hö", och ett litet implicit citationstecken för att ge sken av att man använder uttrycket på ett ironiskt sätt.

• Anghammarad
    Anonym skrev 2011-12-24 20:03:09 följande:
    Klarspråk!

" target="_blank">

Jösses.

"Om man kallar sig själv bög så får man kalla svarta människor för neger"

Ja du Bard, glasklar logik där.   
  • Anghammarad
    outlast skrev 2011-12-25 20:12:20 följande:
    Neger!

Oops, den slet sig. Det var inte meningen, men den ständigt närvarande inneboende rasisten passade på medan jag tänkte på annat. Ska jobba lite till med den biten. God jul!
    Hö hö, jättekul.

Säg mig, varför anser du att du har rätt att bestämma vad andra människor skall uppfatta som nedsättande?
  • Anghammarad
    Jean Pierre Barda skrev 2012-06-16 22:52:16 följande:
     Ordet neger står i Svenska akademins ordlista: Person med mörk hy och Afrikanskt ursprung.
    Fast att den definition föregås av (kan upfattas som nedsättande) det struntar du blankt i att både tänka på eller skriva här  såklart. 
  • Anghammarad

Ser man på, ett på fullt allvar utslängt ?jag är inte rasist - men? utan att ens skämmas eller förstå det ofantligt ironiska i det.

Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?