• K C J

Nya UGG på förskolan....hjälp mig förstå!!

En flicka på min dotters förskola har ett sprillans nya UGG på sig när hon är där. Hur tänker man som förälder när man sätter på sitt barn ett par sådana skor att använda där? De är säkerligen varma och sköna, men de står knappast emot väta och smuts.... Efter en dag i sandlådan med dem är de väl förstörda, eller? Å de är ju inte billiga...

Min dotter tittade storögt på dem o sa titta vilka fina skor XXX har. Ja, sa jag: du fick ju nya finstövlar häromdagen men de har vi inte till förskolan.

• Svar på tråden Nya UGG på förskolan....hjälp mig förstå!!
  • Fiaz
    K C J skrev 2011-11-11 12:23:07 följande:
    Du menar alltså att de är lika "praktiska" och står emot väta, smuts mm som ett par Gore-tex?

Hakar upp mig är nog fel ordval... jag blir bara så förvånad att man väljer att få ett par så dyra skor förstörda.

Förskolan uppmanar att barnen har praktiska, varma och tåliga kläder/skor på sig!

Eh ja precis, det är det jag menar. Som sagt, det är surfarskor.
    Tror det sticker lite i ögonen på dig. 
  • Fiaz
    EllanEriksson skrev 2011-11-11 12:27:17 följande:
    Som sagt..
    UGGS är surfskor.. Sen lär väl folk ha mera för sig än att störa sig på andras val till kläder åt barnen...? O.o
    Nej jag kommer aldrig fatta såna här trådar.
  • K C J
    EllanEriksson skrev 2011-11-11 12:27:17 följande:
    Som sagt..
    UGGS är surfskor.. Sen lär väl folk ha mera för sig än att störa sig på andras val till kläder åt barnen...? O.o
    Nej jag kommer aldrig fatta såna här trådar.
    Tycker mest synd om barnen som inte får leka ordentligt får då blir de smutsiga.. Vet många mammor som inte vill att deras barn ålar i sandlådan eller liknande för då blir de smutsiga o rynkar på näsan. Dessa mammor är konstant på sina barn och borstar av sand från deras händer osv osv...

Om barnen är smutsiga så har de ju lekt och haft kul:)
  • anezka

Kanske dom har så mycket pengar så det inte spelar någon roll, mina barn får oxå nya dyra skor och har dom på dagis/skola är dom skitiga så är dom går dom sönder så gör dom det, det är upp till mej som förälder och inte upp till andra vad jag låter mina barn ha för något på sig.

Älskar mina 4 barn över allt annat och hoppas på en liten till.
  • Fiaz
    K C J skrev 2011-11-11 12:32:27 följande:
    Tycker mest synd om barnen som inte får leka ordentligt får då blir de smutsiga.. Vet många mammor som inte vill att deras barn ålar i sandlådan eller liknande för då blir de smutsiga o rynkar på näsan. Dessa mammor är konstant på sina barn och borstar av sand från deras händer osv osv...

Om barnen är smutsiga så har de ju lekt och haft kul:)

Men om du lider så mkt med barnen, varför pratar du inte med dagisfröknarna då?
  • Miss Lau

Jag tycker det är konstigare med folk som köper kläder och skor som inte får användas på förskolan. Varför köpa grejer som ungen inte får smutsa ner?

• K C J
    Fiaz skrev 2011-11-11 12:34:18 följande:
    Men om du lider så mkt med barnen, varför pratar du inte med dagisfröknarna då?
    Detta handlar inte om att barnet far illa. Det vore nåt annat!
  • Lacey

Fia: ja de är surfarskor från början. Som används för att hålla fötter svala eller varma innan/efter surfning.
    För vårt slaskiga klimat är de egentligen inte tänkta. När de används på hårda underlag och det är slaskigt slits de ner och förstör fort. I surf/seglingssammanhang används de på ett helt annat sätt.

Huvudfunktionen med uggs är att de andas, ventilerar och håller fötter svala, när det är varmt.
    Själv har jag svårt att förstå varför man köpet sådana, speciellt till barn. De ger ju heller inget stöd åt foten och är ju egentligen en toffla med skaft.

• K C J
    Fiaz skrev 2011-11-11 12:31:15 följande:
    Eh ja precis, det är det jag menar. Som sagt, det är surfarskor.
    Tror det sticker lite i ögonen på dig. 
    Min ekonomi tillåter också att jag köper sådana skor till mina barn. De har ordentliga och DYRA kläder och skor.
    Skulle ändå aldrig köpa ett par sådana o låta dem vara på förskolan.... Det är säkert så att de står emot väta som vissa skriver i tråden. Men om alla andra skor, som också är impregnerade, blir bruna och smutsiga av sanden blir väl även dessa det...
  • K C J
    Lacey skrev 2011-11-11 12:42:16 följande:
    Fia: ja de är surfarskor från början. Som används för att hålla fötter svala eller varma innan/efter surfning.
    För vårt slaskiga klimat är de egentligen inte tänkta. När de används på hårda underlag och det är slaskigt slits de ner och förstör fort. I surf/seglingssammanhang används de på ett helt annat sätt.

Huvudfunktionen med uggs är att de andas, ventilerar och håller fötter svala, när det är varmt.
    Själv har jag svårt att förstå varför man köpet sådana, speciellt till barn. De ger ju heller inget stöd åt foten och är ju egentligen en toffla med skaft.
    Precis!
Svar på tråden Nya UGG på förskolan....hjälp mig förstå!!