Mystery shopper
Någon som arbetat extra som mystery shopper när ni studerar/studerat? Jag har ett jobb på posten på gång men tänkte att det är aldrig fel med fler än 1 jobb :P Hur är det att jobba som mystery shopper?
Någon som arbetat extra som mystery shopper när ni studerar/studerat? Jag har ett jobb på posten på gång men tänkte att det är aldrig fel med fler än 1 jobb :P Hur är det att jobba som mystery shopper?
Jag är skriven på en lista där de hör av sig om de har ett uppdrag, men hittills har jag aldrig tagit ett "jobb" inte så bra betalt direkt, beror på vad man får för uppdrag, men sist skulle jag kolla en scorett-butik:
"du ska, mellan 14-16, kontrollera scorett i gävle, du ska köpa ett par skor från Vaga Bond.
Betalningen är 150 kr, eller 200 kr att lägga på skorna"
Skulle inte tjäna nånting på det uppdraget...
Jag satsar nog hellre på posten då =) Var min syster som sökt som mystery shopper vid sidan om sina studier och annat jobb och hon sa 133 kr timmen eller uppdrag, kommer inte riktigt ihåg. Men vet inte säkert om hon vet om det ni skriver, ska nog tala om det.
Jag satsar nog hellre på posten då =) Var min syster som sökt som mystery shopper vid sidan om sina studier och annat jobb och hon sa 133 kr timmen eller uppdrag, kommer inte riktigt ihåg. Men vet inte säkert om hon vet om det ni skriver, ska nog tala om det.
Jag har det som extrajobb och tycker det är bra till skillnad från tidigare svarare. Det är inte jättebra betalt men jag får behålla det jag handlar (inga jättedyra grejer man brukar få handla) och jag tar bara uppdrag som jag tycker är någorlunda bra betalt och ligger i närheten eller på vägen hem från skolan eller arbetsplatsen så att det inte blir några omvägar. Man kan inte ha det som enda inkomst men det är helt okej att göra ibland och jag har sett det som ett kul sätt att gå till affärer jag inte brukar handla i och dessutom få betalt för det. Så tar man det för vad det är så tycker jag det är ok och ger lite extra pengar. Ibland får jag gratis lunch om det är ett sånt uppdrag där man ska kolla lunchen på en restaurang t.ex. och det är bra som student tycker jag.
Har dock märkt att man behöver vara snabb på att ta ett uppdrag annars hinner det tas av andra. Själv kollar jag inte mail från telefonen och missar ofta uppdragen p.g.a. det. Men jag bor i en storstad och då blir det nog många fler uppdrag att välja på än om man bor i en mindre stad.
Jag har aldrig som Bomboo skriver fått välja på betalning eller att lägga pengarna på varan, jag har alltid fått betalt för både uppdraget och varan men då är det inga dyra varor såklart.
Jag tycker det är lysande. Jobbar 15-20min och får 50-110kr för det. Som extrajobb kan jag inte klaga alls.
Gör det två till tre gånger i månaden.