• Thse

Vilka chips till vilken dip?

Jag är på chips + dip-jakt. Behöver lite tips på vilka era favoritkombinationer är.

Alltså - vilka chips är godast till vilken dip?

Tack! Skrattande

• Svar på tråden Vilka chips till vilken dip?
  • telgebo

Vanliga salta chips med dipp med paprika och röd lök från Estrella (vet inte vad den heter) det är ett pulver som blandas med gräddfil.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Lizz

För mig funkar det bara att äta dipp till naturella chips som potatis, grill eller vickning. Varför smeta runt med flera smaker? Usch! ;)

• kellikopter

dippen blir helt klart bäst med den fetaste crème fraichen. Den blir perfekt och tjock och krääääämig. Gräddfil är för newbies! Hehe.

Ta nu min kombination, olw dillchips med tacodippa. NI KOMMER INTE ÅNGRA ER :D det är KUNG!

• Blå damcykel
    Lizz skrev 2011-11-12 21:31:20 följande:
    För mig funkar det bara att äta dipp till naturella chips som potatis, grill eller vickning. Varför smeta runt med flera smaker? Usch! ;)
    Grill känns ju väldigt naturell...
  • telgebo
    kellikopter skrev 2011-11-13 09:28:29 följande:
    dippen blir helt klart bäst med den fetaste crème fraichen. Den blir perfekt och tjock och krääääämig. Gräddfil är för newbies! Hehe.

Ta nu min kombination, olw dillchips med tacodippa. NI KOMMER INTE ÅNGRA ER :D det är KUNG!
    Borde ju inte äta detta alls, kommer ju bli fet igen och det vill jag inte bli.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • lillgrodan2011

Är chipsoman..;)
    Creamcheese chips och dill och gräslök dipp.. Är även gott att doppa ostkrokar i den.. :) sen tycker jag naturchipsen är riktigt goda.. Men vad heter smaken? Dill och gräddfil?:/

Skulle inte ens ha läst denna tråd, för nu måste jag hämta lite chips.. :p

• Muslimska mamman

Jag gillar dillchips med dip som har smak av dill.

Min mamma gillar däremot mest att äta salt & vinäger chips med dip som smakar ranch eller taco.

• holy shit

Vickningchips med holiday eller tzatzikidipp. Annars funkar grillchips med lökdipp också.

• Spexig

Nääääää!  Ingen creme fraishe!! Blir så tjockt o läbbigt, bryter ju chipsen på den!

• Thse
    Spexig skrev 2011-11-15 11:37:36 följande:
    Nääääää!  Ingen creme fraishe!! Blir så tjockt o läbbigt, bryter ju chipsen på den!
    Får ta och hålla med - gårdagens dip förblev ganska orörd...
    Spexig skrev 2011-11-15 11:36:46 följande:
    Sourcreamchips (gärna lantchips) o dillogräslöksdip!
     Detta var görgott! Tack!
Svar på tråden Vilka chips till vilken dip?