Inlägg från: ettplustack |Visa alla inlägg
  • ettplustack

Tramadol & Morfin?? Svar tack!

du ska nog vänta i åtta timmar tror jag... Kanske 6 men gärna åtta timmar.

• ettplustack

Jag har ätit tramadol för min rygg och blev inte beroende... Det gäller att ha en otroligt stark självdiciplin för i bland kom man på sig själv med att vilja ta dem för att man viste om att man tex sov bättre när man tagit dem.

Jag äter numera bara voltaren och citodon när jag har riktigt ont i ryggen och det tycker jag fungerar bättre än de som baseras på paracetamol...  

• ettplustack
    Lady without tattoo skrev 2011-11-12 09:59:21 följande:
    +kodein
    Ja men tillsammans med voltaren fungerar det bättre för mig :)
  • ettplustack
    Scream2 skrev 2011-11-12 11:31:17 följande:

Men vad är det som baseras på Paracetamol då? Det lät som du menade att Tramadol gör det. När det istället är Citodon. Och vart fick du 8 timmar ifrån, bara sådär?

Åtta timmar eftersom att det brukar vara den tidslinjen man ska hålla med så starka tabletter.
  • ettplustack
    Scream2 skrev 2011-11-12 14:21:01 följande:

Jaha, källa på det?
    Att bara sätta en bestämd tidsgräns och lämna ut så här på nätet är vanskligt och torde vara på gränsen till olagligt. Det fattas mkt information och bakgrund i det här fallet. Att då bara häva ur sig 8 timmar känns väldigt B... 
    Det är min egen erfarenhet när jag tog dem. Men nu slutar jag svara här för tydligen måste man ha källa på allt... På tramadol rekommenderas att det går 8 timmar mellan intag av medicinen. Har du vaknat på fel sida i dag eller, här försöker man hjälpa till så får man en hackkyckling på sig. Jag har ätit både tramadol och citodon och vet lite vad det handlar om. Sen kan jag väl också tycka att det är bäst att prata med sin läkare innan man experimenterar men nu var det kväll och ts behövde råd!!!
Svar på tråden Tramadol & Morfin?? Svar tack!