ettplustack skrev 2011-11-12 15:38:16 följande:
Det är min egen erfarenhet när jag tog dem. Men nu slutar jag svara här för tydligen måste man ha källa på allt... På tramadol rekommenderas att det går 8 timmar mellan intag av medicinen. Har du vaknat på fel sida i dag eller, här försöker man hjälpa till så får man en hackkyckling på sig. Jag har ätit både tramadol och citodon och vet lite vad det handlar om. Sen kan jag väl också tycka att det är bäst att prata med sin läkare innan man experimenterar men nu var det kväll och ts behövde råd!!!
Det handlar inte om att hacka, utan att du som lekman ger råd om högst potenta läkemedel! Eller är du sjuksköterska/läkare? Herregud, hur kan du ge råd utifrån DINA erfarenheter? Det är fullkomligt livsfarligt. Läkemedel och när de ska tas ordineras individuellt beroende på patientens tillstånd/åkomma. I synnerhet när det gäller starka smärtlindrande preparat (narkotikaklassade, så visst kan man kalla det "knark"), är dosen ordinerad individuellt. Jag har haft patienter som tar 20 mg morfin flera ggr/dag, andra som ska ta 5 mg EN GÅNG om dagen. Hur skulle det se ut om de personerna gav råd till TS?