• Anonym (oattraktiv)

Jag upplever att han inte tänder på mig längre!!!

Rubriken säger väl allt.
    Vad gör man när man upplever att mannen i ens liv inte verkar tända på en längre?

Vi har fortfarande sex, och det kan fortfarande vara bra men det är bra mycket mer sällan och jag upplever inte alls att han är lika kåt och vill ha mig lika mycket som förr. Helt ärligt så känns det som att han bara försöker ställa upp för mig och så vill jag inte alls ha det.

Går bara och tänker på att han inte tänder på mig längre. Har jag blivit för slapp efter senaste förlossningen, tycker han inte om att jag inte än har blivit av med alla gravkilon eller har hans attraktion för mig bara försvunnit av någon annan anledning?

• Svar på tråden Jag upplever att han inte tänder på mig längre!!!
  • Toppen9

Män kan också ha mindre lust emellanåt.
    Han kanske bekymrar sig över något? Barn, boende, ekonomi?
    Försök prata om det.

• Anonym (oattraktiv)

Förfallit? Jag väger fortfarande mer än när jag blev gravid men jag sminkar mig, fixar håret, använder sexiga underkläder och anstränger mig för att vara lite extra attraktiv.
    Bitter? Bitter över vad? Bitter över att aldrig få mig något kanske...

Jag har försökt prata med honom och jag tror absolut att han oroar sig över saker, det gör jag oxå. Men om jag aldrig någonsin skulle ta intisiativ så tror jag helt ärligt inte att vi skulle ha sex över huvudtaget.

• tompatiger

Så om du varken är bitter eller förfallit så måste det ligga hos han!

Öka trycket, säg att du inte leva i ett sånt här förhållande... Provtryck han...!

Har du funderat på ett prassel?

• Anonym (oattraktiv)
    tompatiger skrev 2011-11-12 09:31:19 följande:
    Så om du varken är bitter eller förfallit så måste det ligga hos han!

Öka trycket, säg att du inte leva i ett sånt här förhållande... Provtryck han...!

Har du funderat på ett prassel?
    Men herre gud vilka svar.. nåja jag ska ge dig ett seriöst svar.
    Han kanske tycker att jag förfallit men jag anser att jag anstränger mig lika mycket nu som innan graviditeten, kanske har lite sämre självförtroende och inte lika nöjd över min kropp längre men jag låter iaf inte det styra.

Jag kan ju knappast pressa honom, han har redan problem med prestationsångesten. Det är ju därför jag är så frustrerad. Jag kan inte tala om för honom hur mycket det frustrerar mig . Jag brukar antyda lite småsaker för honom för att se om han nappar, gör han det inte så låter jag det vara/provar lite till beroende på situation. Jag vill inte att han ska känna sig obekväm med "tjat" från mig.

Jag älskar min man, att vänsterprassla är INTE ett alternativ. Han förtjänar den respekten och jag antar att han har samma respekt för mig.Är det de enda alternativet så får jag väl leva sexlös och frustrerad...
  • Momalicious

Män kan ju precis som kvinnor ha mindre sexlust. Precis som för kvinnor varierar männens hormonhalt genom månaden. Prata med honom!

• Toppen9

Tompatiger
    Har sett dina inlägg i många trådar och ditt svar är alltid "prassel".
    Kanske dags att ge upp försöker att provocera och skaffa ett liv?

• tompatiger

Inte alltid prassel som svar, som ett alternativ.

Tycker du inte skall antyda saker - det om någonting ger en prestationsångest och stressar upp en - tala tydligt med han!

• Anonym (oattraktiv)
    Momalicious skrev 2011-11-12 09:37:35 följande:
    Män kan ju precis som kvinnor ha mindre sexlust. Precis som för kvinnor varierar männens hormonhalt genom månaden. Prata med honom!
    Det förstår jag. Hur tar man upp ett sådant samtal med honom? Och vad säger man?
  • tompatiger

Säg som det är! Som du känner det, som du upplever det... Försök att vara rak och tydlig även fast en del kvinnor har en förmåga att krångla till det.

Svar på tråden Jag upplever att han inte tänder på mig längre!!!