Krigsleksaker!
Hej. Hur ser ni andra föräldrar på krigsleksaker? Låter ni era barn leka med vapen? Och i så fall till vilken gräns?
(dvs finns ju allt från Emils trä bysse till mer verklighetstrogna vapen med ljud och vibration..)
Hej. Hur ser ni andra föräldrar på krigsleksaker? Låter ni era barn leka med vapen? Och i så fall till vilken gräns?
(dvs finns ju allt från Emils trä bysse till mer verklighetstrogna vapen med ljud och vibration..)
Intressanta svar alltihop, tror inte heller att man blir elak eller psykopat (haha) av att leka sådana lekar.
De allra flesta barn leker nog krigslekar och liknande, och vad jag vet så är det även bara bra för dem att få leka sådana lekar också.
Även om man inte ger dem en pistol så kommer dem ju som sagt hitta något annat (ex pinnar) och "skjuta" med.
Tänker mest på om ni tror att det kan ge några dåliga "signaler" till barnet att GE dem krigsleksaker? Eller vad syftet blir om VARFÖR man ska springa runt med en pistol som ska vara så "real" som möjligt.
Alltså för mig är det en sak att ha en vattenpistol än ett vapen som är gjort verklighetstroget med ljudeffekter, vibrationer osv (om ni vet vad jag menar då?)
Har väldigt svårt att förstå just vapenkopior, men har heller aldrig pratat med någon som köper dessa. Någon måste det ju finnas? Skulle nog minst sagt bli väldigt upprörd om min son fick något sådant i present.. Och ja, det finns vapenkopior i dem allra flesta vanliga leksaksaffärer! Jag fick en chock när jag kollade i vapenhyllan på BR.