Inlägg från: trolltjejen |Visa alla inlägg
  • trolltjejen

Krigsleksaker!

ja, min dotter får ha pistoler och svärd mm. Det viktiga tycker jag är att de inte skadar sig, t.ex. att man aldrig får slåss på riktigt med ett svärd. De svärd hon har är för övrigt sådana där mjuka. Hon får inte ha något som är spetsigt.

Ibland leker barnen krig eller tjuv och polis. De springer omkring, skrattar och har roligt. Så länge leken sker på ett sätt så att alla barn har roligt är det ok. Hur kul är det t.ex. inte att leka krig med vattenpistoler en varm sommardag?

• trolltjejen
    Cecci78 skrev 2011-11-13 00:28:40 följande:
    Leka krig har jag aldrig upplevt att man gör när man skjuter med vattenpistoler, bara att man ska spruta vatten på varandra.

Jag köper inte vapenkopior, tycker det är så onödigt. Självklart kan man inte hindra barn från att skjuta mot varandra och att pinnar m.m. blir vapen, det är en del av utvecklingen, men att ge dem leksaker som ser ut som riktiga automatvapen tex där går gränsen.

Vet inte vad du menar för vapenkopior. Låter avancerat. Jag pratar om vanliga leksakspistoler som man hade även när jag själv var barn.
Svar på tråden Krigsleksaker!