• Trulis78

Ska han någonsin bli torr på natten? Trött på blöjor!

Hm, min dotter är drygt tre och ett halvt och har också blöja på natten. Jag har insett att de flesta andra i hennes ålder redan är torra på natten. Min dotter kissar dock tre floder varje natt så att sluta med nattblöja känns inte aktuellt. Visst måste det väl finnas rätt så många barn som slutar med nattblöja senare ändå?

Såklart har jag tänkt tanken att dottern borde sluta med nattblöja men samtidigt så känner jag att man inte kan stressa fram en sådan sak. Så länge hon kissar så stora mängder på natten så antar jag att hon inte är redo. Det är väl dessutom ett visst hormon som styr att barnen ska kunna kontrollera kissandet i sömnen har jag för mig.

Min dotter är också ett sådant barn som alltid har sovit väldigt lugnt på natten utan att vakna något så jag antar att hon helt enkelt sover för djupt för att känna av att hon är kissnödig. Min äldre dotter slutade med blöja på natten innan hon fyllde tre men hon har å andra sidan alltid sovit oroligt och har väl lättare att vakna.

Svar på tråden Ska han någonsin bli torr på natten? Trött på blöjor!