• shitvadjaghatar

Vart i Nyköping ska man bo?

Funderar på att flytta till denna underbara och fina lilla stad som jag besökte för första gången idag, men skulle vilja ha lite infallsvinklar från er nu.

Har åkt runt och tittat och gillar Östra villastan och All Helgona(tror jag det hette).

Tips och åsikter om vart man borde kolla vore väldigt generöst!

Tack!

• Svar på tråden Vart i Nyköping ska man bo?
  • Paka

Arnö är perfekt! Nära skog och hav men ändå hyffsat nära centrum. Perfekt för barnfamiljer

• Paka

Går bussar typ en gång i kvarten eller halvtimmen.. Att cykla till stan tar ca 10 15 min

• Paka

Byggs mkt nytt :) vårt hus är dock från 80. Nyköping är hur som helst en jättetrevlig stad! Vart flyttar du ifrån? Barnfamilj?

• Klar

Jag bodde i Arnö för c.a. 17 år sedan,
    det var ganska fint,men hyrorna var ganska dyra,och sedan så Nyköpings hem,
    som äger de bostäder,är inte alls bra hyrsvärd.
    jag flyttade sen till Östra kyrkogatan ( det ligger centrum) till en privat ägd värd,
    Hela denne gatan är toppen bra.och jätte fint.

• colin2010

Jag tycker inte om arnö, men det är ju vad ja tycker.. Sen tycker ja Nyköpings hem är en jätte bra hyresvärd.. Akta dig för kungshem .

• Jowimo

Annars om Oxelösund kan vara ett alternativ, peterslund tipsar jag om lägenheter som ligger som radhus längor mycket barn nära skola, dagis. kustbostäder som hyresvärdar.

• colin2010

Rosenkälla har rätt mycket fina hus och sen finns det skolor och dagis. Och gå till stan 20 min.. Men endå lugnt

Svar på tråden Vart i Nyköping ska man bo?