Vietnam har ratificerat Haag-konventionen!
Det är så härliga nyheter!
Hanya vet du om BFA redan sökt ackreditering eller är de på g? :)
Det är så härliga nyheter!
Hanya vet du om BFA redan sökt ackreditering eller är de på g? :)
Hej och hopp, tusen tack för infon!
Anciennitet måste betyda auktorisation? Det låter ju hoppfullt! Hoppas allt rullar på nu och att inte MIA sätter några käppar i hjulet här hemma..
Jag tror inte det går på en dag att lämna in en auktorisationsansökan, det är nog en del pappersarbete innan :) så ACs och FFIAs ansökningar kom med största sannolikhet innan ens Vietnam hade ratificerat Haag (det var ju bara nu månadsskiftet). Nu kommer det nog ta ett tag att förbereda ansökningar och ev kan ju MIA vilja avvakta att Haag träder i kraft i februari innan de godkänner någon.
Tack Cecilia för att du ringde MIA! Har också gjort det ett par ggr men har inte kämpat till mig mod och ork än den här gången... :)
Tror och hoppas att UNICEFs och andra internationella organisationers medverkan i arbetet är en god garant för att det kommer funka bättre i framtiden!
Är det nån som vet när det nya systemet ska börja gälla i Vietnam, eller när de olika ländernas organisationer kan anmäla sig för auktorisation i Vietnam enligt nya systemet?
Troligen vet ingen det ännu. Jag tror jag hört att Vietnam ska godkänna ett antal organisationer att jobba med också enligt det nya systemet. Frågan är när eller om de redan börjat jobba med vissa enligt det nya?