• Majae2

Hur mycket väger du som är en 174 cm lång

Svårt att hitta min ideal vikt. Hur mycket väger du?

• Svar på tråden Hur mycket väger du som är en 174 cm lång
  • MygganMy

haha, 179 lång- väger 85kg- och när jag säger till folk att jag skulle behöva gå ner 15-20 kg säger det NEJ men varför??

Genomgår även en ivf behandling nu- och trots att jag är överviktig (enligt bmi) så har det inte ens sagts att jag borde gå ner i vikt, trotts att jag påpekat att jag är överviktig.

Hade önskat att jag hade enegin att väga 70- men är för lat, eller har för mycket annat i livet just nu..:/

Kickan35 skrev 2011-11-12 22:57:44 följande:
    180 cm och 65 kg
    Krickan anser folk dig vara underviktig? När jag vägde 60 var det ändå ingen som tyckte jag var för smal.. Jag har haft semigrava ätstörningar så jag har vägt det mesta..:P.

• Kickan35
    MygganMy skrev 2011-11-12 23:05:45 följande:
    haha, 179 lång- väger 85kg- och när jag säger till folk att jag skulle behöva gå ner 15-20 kg säger det NEJ men varför??

Genomgår även en ivf behandling nu- och trots att jag är överviktig (enligt bmi) så har det inte ens sagts att jag borde gå ner i vikt, trotts att jag påpekat att jag är överviktig.

Hade önskat att jag hade enegin att väga 70- men är för lat, eller har för mycket annat i livet just nu..:/Krickan anser folk dig vara underviktig? När jag vägde 60 var det ändå ingen som tyckte jag var för smal.. Jag har haft semigrava ätstörningar så jag har vägt det mesta..:P.

Har förut fått höra att jag varit/ser underviktig ut ... men nu väger jag faktiskt mer än jag vägt på många år, eller hela mitt liv! Och min lilla tjej är nio månader, så jag är inte ens tillbaka i min startvikt... Har tyvärr aldrig kunnat gå upp i vikt, så alla har olika problem!
  • Louella

Jag är 174 cm och väger 61 kg. Min idealvikt är 58 kg, som jag vägde innan barnen.

• Erika1207

173 cm och 65 kg...
    Skulle vilja väga 60, men nu är det ju en liten på väg så då går det ju åt andra hållet :)  

• skånegås
    Louella skrev 2011-11-12 23:26:42 följande:
    Jag är 174 cm och väger 61 kg. Min idealvikt är 58 kg, som jag vägde innan barnen.
    DET är undervikt!!

Väger för tillfället ca 80 kg. Innan alla barnen var det ca 65. Nu ska jag ner till under 75 iaf, helst under 70. Den tid i livet som jag mått bäst var då jag vägde kring 68... men var ner på 59 och vände (pga p-piller) Har varit 173 cm tills förra hösten då jag mätte mig till 174...
  • livetärgött

173cm, 72kg

Skulle gärna tappa 10kg så jag hamnar som innan sonen kom. 

• Nollfemnollnioelva

174 cm och väger 57

• Flisan79

175 cm och väger just nu 63 kg. Fick barn för 2,5 månad sen. Trivselvikt innan och mellan barnen är 58 kg vilket är målet nu att komma tillbaka till. 

Det är svårt att jämföra vikt rakt av. Jag ser pluffsig ut nu trots att BMI bara är ca 20. För att bli av med degmagen måste jag ner till 58 kg. Andra som har samma vikt och längd kan se ut som skelett. När jag var 15 var jag ca 173 cm lång och vägde 47 kg. Jag var väldigt smal men såg ändå inte sjuk ut. Beror helt på hur man är byggd. 

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
Svar på tråden Hur mycket väger du som är en 174 cm lång