Inlägg från: Yront rules |Visa alla inlägg
  • Yront rules

Var finns alla ensamma pappor?

Hej!

Jag är pappa till en tjej på 4 år. Det har varit hon och jag var 14 dag i snart 2år och jag trivs. Vad saknar jag egentligen? Ärligt talat så vet jag inte säkert. Jag tog ett beslut för några månader sedan att börja studera och ändra mitt liv. Mest var det för min dotters skull men för mig också. Det blev en ond cirkel att gå och bara vänta på att något skulle hända, Vinna pengar eller kanske skulle jag finna ett arbete jag skulle tycka om! Men det hade aldrig blivit så!
    Nu läser jag till undersköterska och det går bra, bättre än jag nånsin trott. Det är på distans och passar mig mycket bra. Vi har nu äntligen fått ett eget litet hus att bo i dottern och jag så dom drömmar och mål jag satt upp har jag faktiskt sett till att dom blev verklighet.
    Men kärlek då? Jag vet inte! Jag har önskemål och krav som jag inte tror att en kvinna klarar av att leva upp till. Dels har jag bestämt mig för att inte blanda in kärlek i mitt liv som student då det är min prioritering i ett år framöver! Varför finns det då inte en kvinna som skulle klara av att leva vid min sida? Jag tränar för det första väldigt mycket och vid sidan av det så gillar jag att renovera och pilla med gamla fordon. Träningen är nr 1 för mig! Jag gillar heller inte att festa och är inte förtjust i att umgås med folk, jag tycker det räcker med familjen. Sen kan jag ju allt som tjejer kan! Städa, sy ,tvätta laga mat och ta hand om min dotter! Vilken kvinna ska passa in och  vad kan hon tillföra? Jo jag saknar ibland kärlek om någon undrar! Fast lever man utan tillräckligt länge så går det över. Man blir i alla fall trött på varandra i längden och sexet blir mindre intressant och man pratar mindre och till slut sitter man där ensam fast man är 2! Jag har varit med förr, så därför är jag så negativ. Men vem vet....jag drömmer ju fortfarande!

Svar på tråden Var finns alla ensamma pappor?